Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracownik administracji ukończył studia magisterskie. Czy w związku z tym można podnieść wynagrodzenie zasadnicze? Proszę o ew. podstawę prawną. W związku ze zmianami organizacyjnymi pracownicy obsługi muszą mieć zmienione zakresy obowiązków. Wiąże się to z dodaniem obowiązków.Spowoduje to podwyższenie wynagrodzenia. Proszę o podstawę prawną i czy zmiany dokonuję aneksem do umowy czy pismem o przeszeregowaniu pracowników?
Podstawą prawną ustalania wynagrodzenia pracowników niepedagogicznych jest Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18.03.2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz regulamin wynagradzania pracowników niepedagogicznych obowiązujący w danej szkole. W regulaminie tym pracodawca ustala m.in. szczegółowe warunki wynagradzania, w tym maksymalny poziom wynagrodzenia zasadniczego (minimalny określa rozporządzenie). W przypadku zmiany wynagrodzenia należy powołać się na powyższe akty prawne. Dokumentem właściwym będzie angaż ustalający nowe wynagrodzenie, a jeżeli zmiany w zakresach obowiązków wiązą się ze zmianą stanowiska, to również aneks do umowy o pracę.
Rozporządzenie nie reguluje kwestii podwyżek, w tym w związku z podniesieniem wykształcenia. Jeżeli dyrektor dysponuje środkami finansowymi, to może z własnej inicjatywy podwyższyć pracownikowi wynagrodzenie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem w małej szkole podstawowej. W tym roku będą dwie godziny chemii. Zastanawiam się, czy warto pisać pismo do kuratora o zgodę przydzielenia 2 godz. chemii nauczycielowi, który ma skończone studia biologiczne dzienne, przyrodę i geografię, czy jest szansa na uzyskanie zgody od kuratorium?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z art. 222.1 Ustawy Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe podjęcie zatrudnienia w innej szkole przez nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć wymaga uzyskania zgody dyrektora szkoły wskazanej jako podstawowe miejsce zatrudnienia. Przepisu tego zgodnie z art. 222 ust.3 nie stosuje się do nauczycieli przedmiotów teoretycznych w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe. Przedmioty zawodowe w szkole obejmują przedmioty teoretyczne i praktyczne - czy art. 222 dotyczy tylko teoretycznych, czy również praktycznych realizowanych w szkole?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zatrudnić pracownika zajmującego stanowisko intendenta na stanowisku st. intendenta bez ogłaszania konkursu zewnętrznego? Pracownik ten spełnia wszystkie wymagania na stanowisko st.int.
- Witam, mam następujący problem:
Od 18 października jedna z moich nauczycielek (WF) rozpoczyna urlop dla poratowania zdrowia (do 30. 08. 2014 r.). Od początku roku przebywała ona na zwolnieniu lekarskim, więc pozostali nauczyciele WF przejęli jej lekcje jako zastępstwa doraźne (udało mi się tak wprowadzić zmiany w planie, że wszystkie lekcje WF odbywały się normalnie). Ponieważ jeden z pozostałych nauczycieli WF (zatrudniony przez mianowanie) nie ma od 1 września etatu (wyraził zgodę na zmniejszenie w tym roku szkolnym liczby godzin i jest obecnie zatrudniony na 9,78/18), to chciałabym zatrudnić go na zastępstwo na czas urlopu nauczycielki w wymiarze 11,5 /18. Jak w związku z tym powinna być sformułowana obecnie jego umowa? Czy to ma być aneks do umowy z dnia 2 września br.? Czy dodatkowa umowa?
I czy mogę z tej umowy wypłacić mu dodatek za wysługę lat?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W poradni psychologiczno-pedagogicznej tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć pedagogów, psychologów, logopedów wynosi 20 godzin. Dotychczas wszyscy specjaliści pracowali w systemie 4 godziny przez 5 dni w tygodniu. Rada Pedagogiczna prosi o zmianę i zróżnicowanie: dla pedagogów i psychologów praca w systemie - 5 godz, 5 godz, 4 godz., 3 godz., 3 godz.; dla logopedów - tak jak dotychczas praca w systemie - 4 godziny przez 5 dni. Czy takie zróżnicowanie (uzasadnione z uwagi na specyfikę pracy różnych specjalistów) jest zgodne z prawem? CHODZI O TO CZY ZACHOWANA JEST ZASADA RÓWNOŚCI ZATRUDNIENIA. Bardzo proszę o komentarz i interpretację.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe