Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracownicy obsługi (sprzątaczki) są zatrudnione na cały etat do 31.06.2015r. od 01.09.2015 roku, będą miały zmniejszone zatrudnienie do 1/2 etatu. Proszę o odpowiedź ile dni urlopu przysługuje w/w pracownikom za 2015 rok-13 czy 26 dni? Pracownicy mają powyżej 10 lat stażu pracy. Proszę o wskazanie ilości urlopu, sposobu jego naliczania oraz podstawę prawą.
Pracownicy z dniem 1 stycznia nabyli prawo do nowego urlopu (za 2015 rok) w wymiarze 26 dni.
Zgodnie z art. 154 § 2 kodeksu pracy, wymiar urlopu dla pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy ustala się proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy tego pracownika, biorąc za podstawę wymiar urlopu określony w § 1 (20 lub 26 dni); niepełny dzień urlopu zaokrągla się w górę do pełnego dnia.
W sytuacji, gdy w trakcie roku zmienia się wymiar etatu, wymiar urlopu ulega również zmianie.
W pytaniu podano jako datę końcową zatrudnienia na cały etat 31.06.2015 r. Zakładając, że chodziło o 31.08.2015 r., obliczenia wymiaru urlopu należy dokonać w następujący sposób:
za okres od I do VIII - 26/12 x 8 m-cy = 17, 33 (w zaokrągleniu 18 dni)
za okres od IX do XII - 13/12 x 4 m-ce = 4,33 (w zaokrągleniu 5 dni)
18 + 5 = 23 dni urlopu
Jeden dzień urlopu odpowiada 8 godzinom pracy. Pracownikom przysługiwać będą 184 godziny urlopu. (23 x 8 = 184)
Należy pamiętać, że urlopy dzielą się w wymiarze godzinowym, odpowiadającym dobowemu wymiarowi czasu pracy pracownika w danym dniu (art. 1542 § 1 KP) - od stycznia do sierpnia 8 godzin za każdy dzień urlopu, od września do grudnia - tyle godzin, ile w danym dniu pracownik ma zaplanowanych do przepracowania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację czy dyrektor, którego pensum Uchwałą Rady Gminy ustalił jako 3 może mieć godzin ponadwymiarowych 9 ? Zgodnie z kartą nauczyciela nie można mieć powyżej 0,5 etatu ? Czy dyrektorzy prowadzą lekcje w ramach godzin 18 ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi, który korzystał z urlopu zdrowotnego od 10 września do 10 sierpnia należy się po powrocie urlop wypoczynkowy? Jeżeli tak to w jakim wymiarze?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel języka polskiego zatrudnione na cały etat umowa od września 2005 następnie na podstawie mianowania od 1 września 2012. Od września zmiana dla nauczyciela na pedagoga 20,5/25 etatu i 4/18. Jak powinna wyglądać formalnie nowa umowa? Nowy akt mianowania ? Czy też aneks do aktu mianowania ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dodatek motywacyjny i funkcyjny liczy się od osobistego zaszeregowania dyrektora?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o udzielenie porady prawnej dot. wypłaty odprawy emerytalnej. Pracownik obsługi zatrudniony był w szkole w pełnym wymiarze czasu pracy , jako starszy woźny oraz dodatkowo w ramach drugiego stosunku pracy jako sprzątaczka, w wymiarze ½ etatu. 31 lipca 2013 roku rozwiązano oba stosunki pracy na mocy porozumienia stron (art. 30 § 1 pkt. 1 Kp) , w związku z przejściem pracownika na emeryturę od 01.08.2013 r. Na podstawie art. 38 ust. 3 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych wypłacono pracownikowi jednorazową odprawę emerytalną z pełnego etatu w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia. Nie wypłacono natomiast odprawy z tyt. rozwiązania stosunku pracy z dodatkowego zatrudnienia. W dniu dzisiejszym pracownik zwrócił się do mnie o wypłatę odprawy emerytalnej z tego drugiego stosunku pracy, ponieważ dowiedział się, że mu się też należała. Moje pytanie brzmi: Czy pracownikowi należy wypłacić odprawę emerytalną również z tytułu rozwiązania drugiego stosunku pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe