Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Nadzór pedagogiczny
Ewaluacja wewnętrzna
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
DOKUMENT DO SPRAWDZENIA
ZAMÓW DOKUMENT
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel dyplomowany zatrudniony przez mianowanie przebywał na urlopie bezpłatnym od 7.09.2015- 31.08.2016. Złożył podanie do dyrektora szkoły o kolejny urlop bezpłatny od 1.09. 2016 do 31.08.2017 i zadeklarował, że 1. 09.2017 wraca do pracy. Taki termin nie zaburza pracy szkoły. Czy można mu udzielić tego urlopu?
Zgodnie z § 12 Rozporządzenia MEN z 19.12.2000 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania nauczycielom urlopów (...), nauczyciel może otrzymać urlop bezpłatny dla celów naukowych, oświatowych, artystycznych albo z innych ważnych przyczyn. Urlop ten dzielany jest przez dyrektora na umotywowany wniosek nauczyciela na czas określony, pod warunkiem że nie spowoduje to zakłócenia toku pracy szkoły.
Decyzja o udzieleniu urlopu należy zatem do kompetencji dyrektora szkoły jako pracodawcy (przepisy nie zabraniają udzielenia kolejnego urlopu bezpłatnego bezpośrednio po zakończeniu poprzedniego).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zwracam się z uprzejmą prośbą o wyjaśnienie sposobu wypłacania wynagrodzenia nauczycielom za godziny ponadwymiarowe. Nauczycielowi, po uśrednieniu, zostało przydzielonych w arkuszu organizacyjnym szkoły 21,5 godziny tygodniowo, w tym obowiązkowych 18,35, w związku z czym realizuje 3,15 godzin ponadwymiarowych tygodniowo. Z kolei inny nauczyciel, po uśrednieniu, ma 23,5 godziny tygodniowo, w tym obowiązkowych 18,0 i realizuje 5,5 godzin ponadwymiarowych tygodniowo. Organ prowadzący polecił, by takim nauczycielom w jednym miesiącu wypłacać wynagrodzenie za przepracowane 2 godziny ponadwymiarowe (pierwszy przypadek) i za 5 godzin (drugi przypadek), a w kolejnym miesiącu za 3 godziny (pierwszy przypadek) i 6 godzin (drugi przypadek). Czy taki sposób wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe jest zgodny z przepisami? Czy jednak nauczyciele nie powinni w każdym miesiącu otrzymywać wynagrodzenie, odpowiednio za 3 i 6 godzin?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Obecnie nauczyciel jest zatrudniony w dwóch szkołach. Od 1.09.2017r. w szkole, w której dopełniał etat będzie miał podstawowe zatrudnienie (20/18 etatu), natomiast musi rozwiązać stosunek pracy w drugiej szkole. W szkole drugiej pracuje 14 lat na czas nieokreślony w niepełnym wymiarze czasu pracy, jest nauczycielem dyplomowanym. W jakiej formie powinien rozwiązać umowę o pracę, aby przysługiwała mu odprawa. Proszę o podstawę prawną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- WDŻR w arkuszu organizacji szkoły.
Czy nauczyciel może mieć uzupełniony etat godzinami wdżr (chodzi o arkusz organizacji na następny rok szkolny), jeśli na daną chwilę nie wiadomo, czy będą takie godziny uruchomione? (np.rodzice uczniów nie wyrażają zgody na udział w wdżr)
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel j. polskiego zatrudniony został w szkole podstawowej na czas określony od 1.02.2020 r. do 30.06.2020 r. na 10/18 etatu. Czy przysługuje nauczycielowi urlop wypoczynkowy i w jakim wymiarze? Czy można wydać aneks do umowy na czas wykorzystania urlopu wypoczynkowego czy wypłacić ekwiwalent za urlop?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Sprawa dotyczy nauczycielki zatrudnionej na podstawie mianowania w wygaszanym od 01.09.2017r. gimnazjum, przebywającej od 27.02.2017r. do 26.02.2018r. na urlopie zdrowotnym. Nauczycielka uchylała się od przyjęcia informacji (art.225 ust 1 i 2) dyrektora gimnazjum (art. 225 ust. 3 ustawy z dnia 14.12.2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe). Nie złożyła, zgodnie z art. 225 ust. 4 oświadczenia o odmowie przejścia w stan nieczynny i nie wyraziła zgody na ograniczenie zatrudnienia do 1/2 wymiaru w roku szkolnym 2017/18. Pismem dyrektora gimnazjum z dnia 23.05.2017r. została przeniesiona w stan nieczynny (art.225 ust. 6). W konsekwencji nauczycielka wniosła do sądu pracy pozew o ustalenie, że oświadczenie pracodawcy o przeniesieniu jej w stan nieczynny jest bezskuteczne. Sprawa w sądzie odbędzie się we wrześniu 2017r. W związku z powyższym w tej sytuacji, jakie wynagrodzenie przysługuje nauczycielce od 01.09.2017r ? Czy naliczone jak nauczycielowi przebywającemu na urlopie zdrowotnym, czy jak dla nauczyciela przeniesionego w stan nieczynny?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe