Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy 18 letni uczeń który ukończył zasadniczą szkołę zawodową może ponownie rozpocząć naukę na nowym kierunku w zasadniczej szkole zawodowej (Szkole Branżowej I stopnia)?
Zgodnie z art. 4 pkt 29 w zw. z art. 18 ust. 2 pkt lit. c) ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59 uczeń powinien ubiegać się o przyjęcie do szkoły branżowej I stopnia dla dorosłych, która przyjmuje osoby mające 18 lat, a także kończące 18 lat w roku kalendarzowym, w którym są przyjmowane do szkoły.
Uczeń, który ukończył zasadniczą szkołę zawodową, zakończył ten etap kształcenia. Prawo oświatowe nie przewiduje powtarzania etapu kształcenia „na życzenie”. Jednakże absolwent zasadniczej szkoły zawodowej, jako osoba dorosła, ma możliwość kształcenia się w nowym zawodzie na kwalifikacyjnym kursie zawodowym, zorganizowanym zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r. poz. 622). Wykaz organizowanych kwalifikacyjnych kursów zawodowych można znaleźć na stronie internetowej Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej (obecnie Ośrodek Rozwoju Edukacji): www.koweziu.edu.pl w zakładce „wyszukiwarki” (na dole strony głównej – wyszukiwarki – kwalifikacyjne kursy zawodowe). Ukończenie tego kursu umożliwia przystąpienie do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, w zakresie danej kwalifikacji, przeprowadzanego przez okręgową komisję egzaminacyjną. Procedura przeprowadzenia egzaminu jest identyczna, jak w przypadku ucznia, który ukończył zasadniczą szkołę zawodową i zgodna z rozporządzeniem MEN z dnia 27 kwietnia 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie (Dz. U. z 2015 r., poz. 673). Po zdanym egzaminie wydawane jest przez okręgową komisje egzaminacyjną świadectwo potwierdzające kwalifikację w zawodzie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole był zatrudniony pedagog na cały etat. Oprócz tego był zatrudniony również terapeuta pedagogiczny, logopeda, psycholog. Wraz z obowiązkiem zatrudniania pedagoga specjalnego etat pedagoga został podzielony na część etatu pedagoga i pedagoga specjalnego, 8,25 i 13,75. Czy było to konieczne? W szkole jest ok. 140 uczniów oraz ok. 40 w oddziałach przedszkolnych (4,5 latków i w zerówce).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może wyznaczyć nauczyciela do prowadzenia archiwum i czy nauczyciel może być odpowiedzialny za prowadzenie archiwum szkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc w zakresie organizacji nauczania ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym w gimnazjum ogólnodostępnym. W październiku uczennica otrzymała takie orzeczenie. Matka nie chce słyszeć o nauce w szkole specjalnej. Powołałam zespół i organizujemy nauczanie. Jak mam zrealizować 800 godzin plastyki i 830 godzin techniki, 130 godzin muzyki? Czy możemy te zajęcia realizować na różnych przedmiotach i zapisywać w oddzielnym dzienniku tematy dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka? Uczennica nie ma nauczania indywidualnego, a nawet gdyby zaplanować jej po 7-8 godzin tygodniowo tych przedmiotów, zanudziłaby się. Poza tym, ona bardzo chce być w klasie i razem z klasą pracować. Bardzo proszę o pomoc, jak zorganizować nauczanie z korzyścią dla dziecka, ale zgodnie z litera prawa.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Przyjęłam dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego do Przedszkola z oddziałami integracyjnymi. Zalecenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej realizacja kształcenia w Przedszkolu Specjalnym. Kierownik Oświaty z Gminy odmówiła subwencji na dziecko. Tłumacząc, że jako Przedszkole Integracyjne nie mogę przyjąć dziecka. Uważam że mogłam przyjąć, a nawet powinnam, zapewniając zalecenie realizacji potrzeb edukacyjnych. A rodzic ma prawo wyboru.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy wydrukowane oceny ucznia przechodzącego w trakcie roku szkolnego do innej placówki z Librus Synergia mogą stanowić załącznik do zaświadczenia o przebiegu nauczania ucznia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe