Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pełnię funkcję dyrektora w szkole podstawowej, dla której organem prowadzącym jest stowarzyszenie. Zostaliśmy przekazani do prowadzenia innemu organowi. Obecnie musimy przygotować projekt statutu oraz aktu założycielskiego. Stąd tez proszę o pomoc w tej sprawie. Jak powinny wyglądać te dokumenty ? Dodatkowo proszę również o wzór dokumentu tzw. planu obrony cywilnej dla szkół podstawowych. Organem prowadzącym od 1 września 2015 r. jest Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Sołectwa Chechło. Przejęliśmy do prowadzenia szkołę na podstawie art. 5 g ustawy o systemie oświaty.
W myśl przepisu art. 120 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe ( Dz.U. z 2017r. poz.60) osoba prawna niebędąca jednostką samorządu terytorialnego ( stowarzyszenie) prowadząca dotychczasową publiczną sześcioletnią szkołę podstawową ma obowiązek przedłożyć w terminie do 30 czerwca 2017r. organowi gminy (wójt, burmistrz, prezydent) następujące dokumenty:
1) wykaz nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia w publicznej ośmioletniej szkole podstawowej, zawierający imiona i nazwiska nauczycieli oraz informację o ich kwalifikacjach;
2) projekt aktu założycielskiego publicznej ośmioletniej szkoły podstawowej dostosowany do przepisów ustawy – Prawo oświatowe;
3) projekt statutu publicznej ośmioletniej szkoły podstawowej dostosowany do przepisów ustawy – Prawo oświatowe;
4) zobowiązanie do zapewnienia warunków działania szkoły publicznej, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki oraz zobowiązanie do przestrzegania przepisów dotyczących szkół publicznych.
5) Zasady opracowania i zawartość planu obrony cywilnej dla szkoły podstawowej
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku ze zmianą Ustawy o systemie oświaty od 1 wrzenia 2015r. musi być zmieniony statut przedszkola? Jeśli tak, to jakich zmian ma on dotyczyć?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy zgodnie z Prawem Oświatowym można tworzyć statut dla zespołu szkół w skład którego wchodzi przedszkole i ośmioletnia szkoła podstawowa?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien wyglądać dokument, wg którego przetrzymywana jest dokumentacja w przedszkolu publicznym i jak długo dla pracowników niepracujących już w przedszkolu i dzieci nieuczęszczających do przedszkola? Jak powinien taki dokument wyglądać, co zawierać? Chodzi o dzienniki zajęć z poprzednich lat, obserwacje dzieci, które już nie uczęszczają do przedszkola, badania lekarskie pracowników.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła, która prowadzi księgę zarządzeń powinna prowadzić jeszcze osobno spis zarządzeń?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy § 8 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. Chodzi dokładnie o ostatnie zdanie tego ustępu cytuję: "Przeprowadzenie zajęć edukacyjnych nauczyciel potwierdza podpisem" koniec cytatu. Chodzi właśnie o to słowo PODPISEM. Jak należy je rozumieć? Czy podpis to całe imię i nazwisko czy wystarczy tylko nazwisko a może tylko parafka, która jest moim podpisem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe