Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pełnię funkcję dyrektora niepedagogicznego w szkole podstawowej, dla którego organem prowadzącym jest organizacja pozarządowa. Mam wicedyrektora ds.pedagogicznych. Chciałabym abyście Państwo opracowali rozdział dot. praw i obowiązków, zakresu czynności tych dwóch stanowisk w taki sposób abyśmy mogli to zapisać w nowo tworzonym statucie szkoły 8 -letniej. Z góry dziękuje za pomoc.
Szanowni Państwo,
w serwsie nadzórpedagogiczny.pl pojawił się zamówiony przez Państwa przykładowy dokument:
Jednocześnie przypominamy o możliwości zgłaszania zapotrzebowania na dokumenty poprzez opcję "Dokumentacja na życzenie".
Z poważaniem
Zespół redakcyjny serwisu
Nadzórpedagogiczny.pl
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Sprawa dotyczy przedszkola. W naszej gminie od lat funkcjonuje zasada dyżurów w okresie wakacji: w lipcu dwie placówki mają przerwę remontową, a pozostałe dwie pracują (i przyjmują wszystkie dzieci z pozostałych przedszkoli), natomiast w sierpniu następuje zamiana. W bieżącym roku kwestia dyżurów została zaburzona przez konieczność gruntownego remontu jednej z placówek. Z uwagi na tenże remont, w lipcu moje przedszkole jako jedyne w gminie będzie pełniło dyżur wakacyjny dla dzieci z całego miasta. Borykam się z poważnymi brakami kadrowymi stąd moje pytanie, które dotyczy ewentualnej możliwości skorzystania z nauczycieli, zatrudnionych w remontowanej placówce, którzy będą przychodzić do pracy podczas, gdy ich placówka nie funkcjonuje. Jesteśmy gotowe z Dyrektorką remontowanego przedszkola podpisać stosowną umowę, jednak nie wiemy na jakie przepisy możemy się powołać. Myślałyśmy o umowie w formie użyczenia pomieszczeń mojego przedszkola na rzecz wakacyjnego funkcjonowania oddziałów remontowanej placówki. Jest to możliwe?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka przedszkola brała udział z dziećmi w występach artystycznych podczas pikniku organizowanego na rzecz osób niepełnosprawnych. Występy dzieci miały miejsce w Parku Miejskim, odbywały się w niedzielę i trwały 30 minut. Rodzice przyprowadzali dzieci do parku 20 minut przed występem i odbierali je od nauczycielki zaraz po występie. Chciałam zapytać czy powinnam nauczycielce oddać inny dzień za niedzielę w którą musiała przyjść do pracy czy tylko oddać tyle godzin ile była faktycznie w pracy w niedzielę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komu dyrektor szkoły może powierzyć wykonywanie obowiązków z zakresu kontroli zarządczej? W jakim zakresie dyrektor ma do tego prawo?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole niepublicznej (prywatne technikum) specjaliści w zakresie RODO, tzn. ADO, IOD, ABI, powinni mieć szkolenie w tym zakresie? Czy jest obowiązek powołania ABI/IOD? Czy prywatna szkoła ma obowiązek prowadzenia na stronie placówki BIP?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Odpis na ZFŚS w 2024 r.
Mamy w szkole standaryzację zatrudnienia dla AiO (etaty są wyliczane na podstawie Zarządzenia Prezydenta Miasta, w powiązaniu z ilością uczni w szkole, powierzchnią i wielkością budynku), i wg. standaryzacji miasto przyznało nam 16 etatów AiO na rok 2024. w ciągu tego całęgo roku 1 sprzątaczka przebywa na rodzicielskim więc musiałem zatrudnić osobę na zastępstwo. Jak liczyć wg obecnych przepisów dot. ZFŚS naliczyc odpis - wg odgórnie ustalonego limitu etatów - 16, czy wg stanu osobowego -tj. 17 ??
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe