Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Sprawa dotyczy przedszkola. W naszej gminie od lat funkcjonuje zasada dyżurów w okresie wakacji: w lipcu dwie placówki mają przerwę remontową, a pozostałe dwie pracują (i przyjmują wszystkie dzieci z pozostałych przedszkoli), natomiast w sierpniu następuje zamiana. W bieżącym roku kwestia dyżurów została zaburzona przez konieczność gruntownego remontu jednej z placówek. Z uwagi na tenże remont, w lipcu moje przedszkole jako jedyne w gminie będzie pełniło dyżur wakacyjny dla dzieci z całego miasta. Borykam się z poważnymi brakami kadrowymi stąd moje pytanie, które dotyczy ewentualnej możliwości skorzystania z nauczycieli, zatrudnionych w remontowanej placówce, którzy będą przychodzić do pracy podczas, gdy ich placówka nie funkcjonuje. Jesteśmy gotowe z Dyrektorką remontowanego przedszkola podpisać stosowną umowę, jednak nie wiemy na jakie przepisy możemy się powołać. Myślałyśmy o umowie w formie użyczenia pomieszczeń mojego przedszkola na rzecz wakacyjnego funkcjonowania oddziałów remontowanej placówki. Jest to możliwe?
W przedszkolu prowadzonym przez gminę nowy nauczyciel powinien zostać zatrudniony na umowę o pracę na czas określony na podstawie art. 10 ust. 7 KN. Użyczenie pomieszczeń mogłoby nastąpić jedynie, gdyby inna placówka dokonała zmian w swoim statucie w zakresie organizacji (dodatkowego miejsca prowadzenia działalności) i dyrektorzy zawarli umowę dotyczącą korzystania z pomieszczeń (art. 60 ust. 1 pkt 4 KN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na ostatnim posiedzeniu Rady Pedagogicznej wprowadziłam zarządzeniem dyrektora szkoły , zgodnie ze standardami kontroli zarządczej " Kodeks etyki nauczycieli". Wśród zebranych rozgorzała dyskusja odnośnie samego dokumentu, jak też nomenklatury ( chodziło o tytuł " Kodeks"). W efekcie okazało się,że część osób nie podpisała się pod zarządzeniem, oraz nie wypełniła" Oświadczenia o zapoznaniu się z Kodeksem".Czy w związku z powyższym, mogę poprosić osoby, które nie podpisały się o pisemne odniesienie się do zaistniałej sytuacji? Czy też umieścić pod podpisami adnotację, że dane osoby odmówiły podpisania zarządzenia dyrektora szkoły. Czy w związku z powyższym będę mogła egzekwować od tych Pań dostosowania się do w/w zarządzenia? Czy w końcu będę mogła wyciągnąć wobec nich jakieś sankcje?
- Od października 2012 roku wpływają na nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej różne skargi ze strony rodziców dotyczące nierzetelnego wypełniania funkcji nauczyciela (pozostawianie dzieci bez opieki, brak kontroli zeszytów, ćwiczeń, rozmowy nauczyciela przez telefon podczas lekcji, segregacja uczniów itp.). Dyrektor dokonał w ramach nadzoru sprawdzenia wiarygodności wyżej opisanych faktów. Znalazły one potwierdzenie w rzeczywistości - nauczyciel źle prowadzi dokumentację szkolną, brak systematycznej kontroli zeszytów uczniów, ćwiczeń, nierzetelne pełnienie dyżurów nauczycielskich, nierespektowanie ustaleń pokontrolnych prowadzonej dokumentacji. Nauczycielka lekceważy poczynione przez dyrektora z nią ustalenia, ciągle pisze pisma do dyrekcji, że jest mobbingowana, podważa autorytet dyrektora wśród pracowników szkoły, jest nietaktowna w rozmowach z dyrekcją w obecności świadków, oczernia i podważa decyzje dyrektorów.
Z nauczycielem przeprowadzono kilka rozmów, które są zaprotokołowane - bez rezultatu. Nauczycielka wychodzi ze spotkań, podczas których dyrektor chce skonfrontować skargi rodziców i opinie nauczyciela. Straszy dyrektora naczelnikiem oświaty. Poinformowała także na kilku złożonych pismach, że powiadomi o wszystkim burmistrza, kuratorium (ustaliłam, że żadne pisma ww. organy nie otrzymały). Sytuacja ta jest już męcząca nie tylko dla dyrekcji, ale i dla pracowników szkoły, którzy to widzą.
Czy są to już wystarczające podstawy do tego, by nałożyć karę porządkową czy dyscyplinarną? Czy takiego nauczyciela można zwolnić? Jest to nauczycielka dyplomowana z dwudziestodwuletnim stażem.
Wiadomym jest też, że owa pani leczyła się przez pół roku w szpitalu dla osób z zaburzeniami osobowości. Czy powinnam zarządać wypisu ze szpitala z 2009 r.? Nauczycielka jest ciągle na terapii, ma problem ze sobą od wielu lat. Obawiam się bardzo o bezpieczeństwo uczniów, zaś postawa nauczyciela budzi mój ogromny niepokój.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą dla dorosłych, do której chcą uczęszczać słuchaczki z obywatelstwem ukraińskim. Jakie dokumenty powinny przedstawić, aby mogły uczęszczać do naszej placówki? Czy muszą mieć kartę tymczasowego lub stałego pobytu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieją przepisy określające długość przerw międzylekcyjnych w szkołach ponadgimnazjalnych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam zapytanie odnośnie używania w instytucji oświatowej oprogramowania typu Open Soure. Czy są jakieś przeciwwskazania do używania tego typu oprogramowania, jeśli producent na to zezwala? Naszej instytucji nie stać na drogie licencje - chodzi o oprogramowanie edytora tekstu (alternatywę dla pakietu Microsoft Office). Istnieje bezpłatna alternatywa takiego oprogramowania tj. Libre Office lub Open Office. W jaki sposób, w razie ewentualnej kontroli udokumentować, iż placówka korzysta z takiego oprogramowania? Niezasadne jest wydawanie pieniędzy z budżetu na płatne drogie licencje, skoro są programy, które dla naszych potrzeb oferują tę samą funkcjonalność, co ich płatne odpowiedniki. Czy mogę prosić o poradę w tej sprawie, ewentualnie skierowanie do miejsca, w którym mogę w tym przedmiocie uzyskać informacje?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe