Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Sprawa dotyczy przedszkola. W naszej gminie od lat funkcjonuje zasada dyżurów w okresie wakacji: w lipcu dwie placówki mają przerwę remontową, a pozostałe dwie pracują (i przyjmują wszystkie dzieci z pozostałych przedszkoli), natomiast w sierpniu następuje zamiana. W bieżącym roku kwestia dyżurów została zaburzona przez konieczność gruntownego remontu jednej z placówek. Z uwagi na tenże remont, w lipcu moje przedszkole jako jedyne w gminie będzie pełniło dyżur wakacyjny dla dzieci z całego miasta. Borykam się z poważnymi brakami kadrowymi stąd moje pytanie, które dotyczy ewentualnej możliwości skorzystania z nauczycieli, zatrudnionych w remontowanej placówce, którzy będą przychodzić do pracy podczas, gdy ich placówka nie funkcjonuje. Jesteśmy gotowe z Dyrektorką remontowanego przedszkola podpisać stosowną umowę, jednak nie wiemy na jakie przepisy możemy się powołać. Myślałyśmy o umowie w formie użyczenia pomieszczeń mojego przedszkola na rzecz wakacyjnego funkcjonowania oddziałów remontowanej placówki. Jest to możliwe?
W przedszkolu prowadzonym przez gminę nowy nauczyciel powinien zostać zatrudniony na umowę o pracę na czas określony na podstawie art. 10 ust. 7 KN. Użyczenie pomieszczeń mogłoby nastąpić jedynie, gdyby inna placówka dokonała zmian w swoim statucie w zakresie organizacji (dodatkowego miejsca prowadzenia działalności) i dyrektorzy zawarli umowę dotyczącą korzystania z pomieszczeń (art. 60 ust. 1 pkt 4 KN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor może odpowiedzieć matce syna ucznia szkoły zasadniczej na pytanie czy w czasie jej pobytu za granicą ojciec interesował się postępami syna w nauce? Twierdzi, że jest jej to potrzebne do sądu. Wydaje się, że jest konflikt małżeński. Złożyła podanie w sekretariacie.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o przykładową opinię rady pedagogicznej dotyczącą planu finansowego szkoły
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę odpowiedzieć na moje pytanie- czy przedszkole prywatne musi uzupełnić dziennik podczas wakacji? Na wakacje planujemy projekt wakacyjny na miesiąc lipiec, a w sierpniu rozpoczynamy adaptację dla nowych dzieci oraz remont przedszkola.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy kapłan, który organizuje szkolne rekolekcje ma obowiązek co najmniej miesiąc przed ich rozpoczęciem przedstawić ich program do zatwierdzenia dyrektorowi szkoły? Czy dyrektor szkoły ma obowiązek zaangażować nauczycieli przy opiece nad dziećmi podczas rekolekcji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wskazówkę, jak uzupełnić w arkuszu ocen rubrykę dotyczącą nieobecności. Mam na myśli wpis dotyczący klasyfikacji końcowej w klasie 6 szkoły podstawowej i w klasie 3 gimnazjum.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe