Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od 1 września 2021 r. pragnie uczyć się w szkole ponadpodstawowej – technikum uczeń, który przybywa z Ukrainy. Jak powinien wyglądać jego proces rekrutacji? W szkole prowadzona jest rekrutacja elektroniczna z wykorzystaniem programu VULCAN? Czy o jego zakwalifikowaniu ma decydować dyrektor rozpatrujący jego indywidualny wniosek, czy komisja rekrutacyjna?
Odpowiedź jest uzależniona od wyboru rodzica kandydata na ucznia. Gdyby rodzic chciał zapewnić dziecku przyjęcie do I klasy szkoły publicznej, kandydat może wziąć udział w postępowaniu rekrutacyjnym, a jego wniosek rozpatrzy komisja rekrutacyjna, o ile wniosek rekrutacyjny zostanie złożony przed upływem terminu do złożenia wniosku w naborze do szkoły – art. 130 ust. 1 i art. 157 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910. Z kolei jeśli rodzic nie chce, by dziecko brało udział w rekrutacji, rodzic może złożyć do dyrektora wniosek o przyjęcie do pierwszej lub wyższej klasy, wniosek rozpatrzy dyrektor oraz dyrektor będzie mógł przyjąć ucznia, ale jedynie pod warunkiem, że w szkole będzie wolne miejsce, co w razie ubiegania się o przyjęcie do I klasy będzie mogło nastąpić dopiero po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego – § 6 pkt 2 i § 13 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw (Dz.U. z 2020 r., poz. 1283).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy projekt arkusza organizacyjnego szkoły musi być zaopiniowany przez radę pedagogiczną przed oddaniem do organu prowadzącego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedłużając I etap edukacyjny dla ucznia z orzeczeniem zgodnie z rozporządzeniem mogę to zrobić w każdym momencie jednak nie później niż do końca lutego w klasie III?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Naszą szkołę prowadzi stowarzyszenie i jesteśmy placówka wewnętrzną (posiadamy taki sam NIP i REGON). W związku z nowym rozporządzeniem SIO otrzymaliśmy nowy REGON. Czy musimy być odrębną jednostką z nowym REGON? Czy nowy REGON jest tylko na potrzeby SIO? Jeżeli nie, to jak wygląda procedura ewentualnego oddzielenia się?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecko posiadające opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju powinno mieć w preambule wpisany powód objęcia dziecka wczesnym wspomaganiem? Czy na podstawie diagnozy z tego dokumentu „ Zespół Downa. Wada serca. (…) „zwolnione tempo rozwoju intelektualnego, mowy i sprawności motorycznej” (…) i orzeczenia o niepełnosprawności z podanymi dwoma symbolami niepełnosprawności można wpisać w SIO do tabeli NP-4 jako ucznia z więcej niż jedną niepełnosprawnością (Dziecko uczestniczy w zajęciach oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy niepubliczny ośrodek rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczy może prowadzić indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu głębokim w jego domu rodzinnym lub w domu pomocy społecznej, w którym jest umieszczone?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe