Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka zatrudniona na zastępstwo za nauczycielkę zatrudnioną na czas nieokreślony a przebywającą na urlopie macierzyńskim, w okresie zatrudnienia na zastępstwo zaszła w ciążę. Nauczycielka przebywająca na urlopie macierzyńskim wraca do pracy 01.09.2019 roku. Zastępująca ją nauczycielka ma termin porodu w pierwszej połowie sierpnia 2019 roku. Czy urlop macierzyński szkoła udziela nauczycielce zatrudnionej na zastępstwo do czasu powrotu z urlopu macierzyńskiego nauczycielki zatrudnionej na czas nieokreślony tj. do 31.08.2019 roku?
Umowa na zastępstwo nie podlega przedłużeniu do dnia porodu – art. 177 § 31 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040. W związku z tym z urlopu macierzyńskiego nauczycielka będzie korzystała do ostatniego dnia zatrudnienia, czyli do 31.08.2019 r., ponieważ na urlopie przebywa pracownica. W tym dniu ulegnie rozwiązaniu umowa o pracę na zastępstwo, ponieważ będzie to dzień bezpośrednio poprzedzający powrót do pracy nieobecnej (zastępowanej) nauczycielki – art. 30 § 1 pkt 4 i art. 180 § 1 KP.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w niepublicznym przedszkolu ilość dzieci w oddziale ogólnodostępnych i integracyjnych określa organ prowadzący czy najnowsze rozporządzenia Prawa Oświatowego (25 dzieci w ogólnodostępnym i 20 w oddziele integracyjnym)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła nie znalazła psychologa chętnego do pracy, jest tylko pedagog specjalny w wymiarze 5 godzin. Co w takim przypadku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel na urlopie zdrowotnym może podjąć pracę niepedagogiczną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy rozporządzenie MEN z dnia 21 maja 2001r. w sprawie ramowych statutów jest aktualne?
2. Czy w programie IPET zalecenia określone w orzeczeniu o kształceniu specjalnym np. terapia pedagogiczna , terapia psychologiczna, integracja sensoryczna można rozłożyć na czas realizacji określony w orzeczeniu ( czas realizacji wychowania przedszkolnego ) w taki sposób ,że w pierwszym roku planujemy terapię logopedyczną i terapię psychologiczna a w kolejnym roku integrację sensoryczna i terapię logopedyczną.
Co w przypadku organizacji Integracji sensorycznej, gdy nie mamy sali z przeznaczeniem na ten cel. Jesteśmy przedszkolem ogólnodostępnym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy realizacji podstawy programowej w liceum niepublicznym (z uprawnieniami szkół publicznych) w oddziale po szkole podstawowej. W szkole jest jeden odział. Młodzież po szkole podstawowej (z tego oddziału) wybiera przedmioty realizowane na poziomie rozszerzonym. Wszyscy obowiązkowo realizują język angielski na poziomie rozszerzonym i jeden przedmiot do wyboru: biologię lub historię lub polski lub matematykę. Pytanie dotyczy sposobu realizacji tych przedmiotów. Czy istnieje możliwość, aby cała grupa (ci, którzy realizują np. biologię na poziomie rozszerzonym i reszta oddziału) mieli wspólnie jedną godzinę biologii realizowanej na poziomie podstawowym, a pozostałe 2 godziny realizują tylko te osoby, które wybrały biologię rozszerzoną? Analogicznie z pozostałymi przedmiotami. Razem godziny z podstawy osobno godziny rozszerzone. Jeżeli nie ma takiej możliwości, to jaka jest podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe