Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1. Czy rozporządzenie MEN z dnia 21 maja 2001r. w sprawie ramowych statutów jest aktualne? 2. Czy w programie IPET zalecenia określone w orzeczeniu o kształceniu specjalnym np. terapia pedagogiczna , terapia psychologiczna, integracja sensoryczna można rozłożyć na czas realizacji określony w orzeczeniu ( czas realizacji wychowania przedszkolnego ) w taki sposób ,że w pierwszym roku planujemy terapię logopedyczną i terapię psychologiczna a w kolejnym roku integrację sensoryczna i terapię logopedyczną. Co w przypadku organizacji Integracji sensorycznej, gdy nie mamy sali z przeznaczeniem na ten cel. Jesteśmy przedszkolem ogólnodostępnym.
1. NIE – albowiem Rozporządzenie MEN z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U z 27 marca 2017 r. poz. 649) zastąpiło funkcjonujące dotychczas rozporządzenie MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. poz. 624, z 2002 r. poz. 96, z 2003 r. poz. 1416, z 2004 r. poz. 606, z 2005 r. poz. 75 oraz z 2007 r. poz. 222).
To nowe rozporządzenie przede wszystkim stanowi uzupełnienie ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe w części dotyczącej statutu szkoły publicznej i przedszkola.
2. Zespół opracowując IPET bierze pod uwagę zarówno zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, jak i wnioski z dokonywanej obowiązkowo (co najmniej dwa razy w roku szkolnym) wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka. Zatem do jego kompetencji należy decyzja, jakie zajęcia będą realizowane w danym roku szkolnym w ramach rewalidacji, a jakie w ramach udzielanej dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Poza tym ważne jest, czy przedszkole posiada nauczycieli i specjalistów posiadających kwalifikacje do prowadzenia danego rodzaju zajęć. I tak:
- Zajęcia rewalidacyjne prowadzi osoba posiadająca kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej o kierunku zgodnym z niepełnosprawnością dziecka. Jedynym wyjątkiem jest logopeda.
- Ponieważ integracja sensoryczna jest rodzajem terapii pedagogicznej – może ją prowadzić tylko terapeuta pedagogiczny z uprawnieniami w zakresie SI.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinno być liczone pensum nauczycielowi, który ma 22 godziny w świetlicy i 4 godziny rewalidacji - socjoterapia. Czy rewalidacja to 4/18 czy 4/22 czy może 4/26? Inny nauczyciel - matematyka 18 godz., 4 rewalidacja - w zakresie rewalidacji ma logopedię. Jak obliczyć mu pensum? Ile pytań tyle różnych odpowiedzi. Co na to ekspert?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ocena opisowa ucznia przewidzianego do promowania do następnej klasy powinna zawierać sformułowanie: „Osiągnięcia edukacyjne ucznia oceniam pozytywnie”?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy woźna może sprawować opiekę na wycieczce szkolnej z nauczycielem (nauczyciel jest kierownikiem)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor otrzymał pismo od ZNP ,,Porozumienie między dyrektorem a ZNP" dotyczy ono wyrażenia zgody(zobowiązania) przez dyrektora na wypłacenie wynagrodzeń za czas strajku. Związki takiego porozumienia nie mogą podpisać z organem prowadzącym (wójtem,burmistrzem, starostą) gdyż jest to naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Co zatem z dyrektorem, który odpowiada za budżet szkoły? Czy podpisując nie narusza dyscypliny finansów publicznych? Jaką decyzję powinien podjąć dyrektor aby postąpić zgodnie z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy należy się "13" nauczycielowi zatrudnionemu w placówce nieferyjnej w wymiarze 2/18 od dnia 22 września 2009 do 25 czerwca 2010?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe