Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w niepublicznym przedszkolu ilość dzieci w oddziale ogólnodostępnych i integracyjnych określa organ prowadzący czy najnowsze rozporządzenia Prawa Oświatowego (25 dzieci w ogólnodostępnym i 20 w oddziele integracyjnym)?
Do niepublicznego przedszkola ogólnodostępnego oraz niepublicznego przedszkola integracyjnego (jak również niepublicznego przedszkola z oddziałami integracyjnymi) nie mają zastosowania przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli
(Dz.U. z 2017r. poz. 649, Dz.U. z 2018r. poz. 691). W związku z powyższym osoba prowadząca niepubliczne przedszkole ogólnodostępne lub integracyjne decyduje o liczbie dzieci w prowadzonych prze siebie oddziałach, bez uwzględnienia zawartej w tym rozporządzeniu regulacji w sprawie dopuszczalnej liczby dzieci w oddziale ogólnodostępnym lub integracyjnym.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2017r. poz. 649, Dz.U. z 2018r. poz. 691).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nawiązując do poprzedniego pytania, czy w przypadku organizacji zajęć w czasie ferii przez nauczycieli w szkole należy ten fakt zgłaszać do kuratorium oświaty?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgłosiła się do nas, do klasy 1 liceum ogólnokształcącego dla dorosłych uczennica, która przez ostatnie 10 lat mieszkała we Włoszech. Ma skończona podstawówkę w Polsce i gimnazjum we Włoszech. W związku z tym nie ma oceny z języka polskiego. Czy musi nadrabiać różnice programowe i konieczne jest przyznanie jej dodatkowych godzin języka polskiego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące zapisu, który znajduje się w rozporządzeniu o ocenianiu: "7. Laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim w szkole podstawowej i gimnazjum oraz laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych otrzymują z danych zajęć edukacyjnych celującą roczną (semestralną) ocenę klasyfikacyjną". Czy wspomniane konkursy przedmiotowe to konkursy organizowane przez Kuratorium Oświaty czy np. organizowane przez inne podmioty, np. ogólnopolski konkurs historyczny "Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę" zorganizowany przez Muzeum Historyczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy zatwierdzania i realizacji programu indywidualnego dla uczennicy szczególnie uzdolnionej w kl.1 LO. Uczennica chce uczyć się j, francuskiego, ale grupa językowa, do której została zapisana realizuje program na poziomie podstawowym. Uczennica zrezygnowała z uczęszczania do tej grupy, ale złożyła podanie o program indywidualny. Czy uczennica musi być zapisana do grupy? Czy można ją klasyfikować poza grupa za pomocą egzaminu klasyfikacyjnego i w oparciu o wyniki tegoż wydać zezwolenie na realizację programu, a byćmoże w drugiej klasie toku indywidualnego. Jak dokumentować przebieg nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie prawnej można wysłać na badania lekarskie nauczyciela mianowanego, wobec którego istnieją uzasadnione podejrzenia choroby psychicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe