Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka przedszkola w Ostrołęce rozpoczęła awans zawodowy z dniem 1.09.2019 r. Od 1.09.2020 r. zmienia miejsce pracy, podpisując nową umowę o pracę z nowym dyrektorem w Kadzidle. Z poprzedniego przedszkola otrzymała świadectwo pracy. Czy awans zawodowy, który rozpoczęła może nadal kontynuować w nowej szkole w Kadzidle, czy musi go zacząć od początku? Jakie dokumenty powinna otrzymać z przedszkola w Ostrołęce w związku z awansem zawodowym i przedłożyć nowemu dyrektorowi?
O ile nauczycielka nie zakończyła stażu w przedszkolu oraz wystąpi ewentualna przerwa w zatrudnieniu i nie przekroczy 3 miesięcy, nauczycielka będzie mogła kontynuować staż w szkole, jeżeli będzie zatrudniona co najmniej na ½ etatu pedagogicznego oraz w przedszkolu za okres dotychczas zrealizowanego stażu uzyska (i przedłoży w nowej szkole) pozytywną ocenę dorobku zawodowego, zgodnie z art. 3 pkt 3 i art. 9f ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215. Ponadto z uwagi na zmianę miejsca pracy może (ale nie musi) zachodzić konieczność wprowadzenia zmian do planu rozwoju zawodowego, realizowanego dotychczas w czasie stażu, aby był on zgodny ze specyfiką nowego miejsca pracy, co w razie zaistnienia takiej potrzeby wymaga przedłożenia projektu zmian przez nauczyciela i zatwierdzenia przez dyrektora szkoły - § 3 ust. 3 – 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2018 r., poz. 1574 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak prawidłowo interpretować ilość klas/oddziałów w szkole. Mamy w szkole 24 klasy - jest to technikum i jest 5 różnych zawodów. Ze względu małą ilość uczniów i oszczędności połączyłam dwie pierwsze, dwie drugie, dwie trzecie i dwie czwarte ze sobą. W praktyce to wygląda tak, uczniowie mają przedmioty ogólnokształcące razem, a zawodowe oddzielnie. Jest jeden wychowawca, ale dwa dzienniki. Razem jest średnio w klasie 24 uczniów. Jak liczyć odziały - czy jest ich 24 czy 20? Od ilości oddziałów w szkole zależy ilość wicedyrektorów i dodatek funkcyjny.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na co można przeznaczyć godziny do dyspozycji dyrektora na I etapie edukacyjnym szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauka pływania w klasie II wynika z realizacji podstawy programowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką należy obecnie podać podstawę prawną na podstawie której przedszkole przetwarza dane osobowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń realizuje przedmiot na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Poziom podstawowy realizowany jest w grupie oddziałowej,rozszerzony w ramach tzw. "międzyoddziału". Czy na koniec roku wystawić mu dwie oceny oddzielnie dla każdego poziomu i taki zapis przenieść na świadectwo promocyjne?
Ponadto:
1) w przypadku wystawienia jednej oceny z dwóch poziomów,gdy uczeń otrzymuje ocenę ndst z "podstawy" oraz wyższą z "rozszerzenia". Co wtedy, czy ma poprawkę?
2) uczeń jest nieklasyfikowany, np. z "podstawy" - jak wtedy liczyć frekwencję, skoro to jeden przedmiot?
3) uczeń otrzymał ocenę bdb z "podstawy", z "rozszerzenia", np. ocenę dst - "znika" mu wtedy ocena bdb, którą wypracował w klasie I.Jego koledzy z tego przedmiotu, którzy nie realizują "rozszerzenia" na świadectwie mają wyższe oceny z "podstawy", mimo, że zasób wiedzy naszego przykładowego ucznia jest większy, gdyż realizowany w rozszerzeniu. Zatem interpretacja jednej oceny jest krzywdząca dla ucznia.Jego koledzy z tego przedmiotu, którzy nie realizują "rozszerzenia" na świadectwie mają wyższe oceny z "podstawy", mimo, że zasób wiedzy naszego przykładowego ucznia jest większy, gdyż realizowany w rozszerzeniu. Zatem interpretacja jednej oceny jest krzywdząca dla ucznia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe