Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Przepisy UoSO nie przewidują możliwości otrzymania dwóch ocen śródrocznych lub klasyfikacyjnych z tego samego przedmiotu w sytuacji, gdy uczeń uczęszcza na zajęcia...

PORADA PRAWNA

26 marca 2018 Prawo oświatowe

Uczeń realizuje przedmiot na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Poziom podstawowy realizowany jest w grupie oddziałowej,rozszerzony w ramach tzw. "międzyoddziału". Czy na koniec roku wystawić mu dwie oceny oddzielnie dla każdego poziomu i taki zapis przenieść na świadectwo promocyjne? Ponadto: 1) w przypadku wystawienia jednej oceny z dwóch poziomów,gdy uczeń otrzymuje ocenę ndst z "podstawy" oraz wyższą z "rozszerzenia". Co wtedy, czy ma poprawkę? 2) uczeń jest nieklasyfikowany, np. z "podstawy" - jak wtedy liczyć frekwencję, skoro to jeden przedmiot? 3) uczeń otrzymał ocenę bdb z "podstawy", z "rozszerzenia", np. ocenę dst - "znika" mu wtedy ocena bdb, którą wypracował w klasie I.Jego koledzy z tego przedmiotu, którzy nie realizują "rozszerzenia" na świadectwie mają wyższe oceny z "podstawy", mimo, że zasób wiedzy naszego przykładowego ucznia jest większy, gdyż realizowany w rozszerzeniu. Zatem interpretacja jednej oceny jest krzywdząca dla ucznia.Jego koledzy z tego przedmiotu, którzy nie realizują "rozszerzenia" na świadectwie mają wyższe oceny z "podstawy", mimo, że zasób wiedzy naszego przykładowego ucznia jest większy, gdyż realizowany w rozszerzeniu. Zatem interpretacja jednej oceny jest krzywdząca dla ucznia.

Przepisy UoSO nie przewidują możliwości otrzymania dwóch ocen śródrocznych lub klasyfikacyjnych z tego samego przedmiotu w sytuacji, gdy uczeń uczęszcza na zajęcia zarówno na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym (art. 44a UoSO w zw. z art. 109 ust. 1 pkt 1 i 2PO). Uczeń nie może też być jednocześnie z tego samego przedmiotu nieklasyfikowany oraz otrzymać ocenę na innym poziomie. Sposób ustalania jednej oceny w takim przypadku powinien określać statut w części określającej szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów – art. 98 ust. 1 pkt 8 PO. W praktyce zajęcia na każdym poziomie może prowadzić inny nauczyciel (np. statut może przewidywać ustalenie oceny w drodze uzgodnień nauczycieli prowadzących dany przedmiot w klasie albo system wyliczania średniej).

 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Podstawa prawna

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT