Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń realizuje przedmiot na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Poziom podstawowy realizowany jest w grupie oddziałowej,rozszerzony w ramach tzw. "międzyoddziału". Czy na koniec roku wystawić mu dwie oceny oddzielnie dla każdego poziomu i taki zapis przenieść na świadectwo promocyjne? Ponadto: 1) w przypadku wystawienia jednej oceny z dwóch poziomów,gdy uczeń otrzymuje ocenę ndst z "podstawy" oraz wyższą z "rozszerzenia". Co wtedy, czy ma poprawkę? 2) uczeń jest nieklasyfikowany, np. z "podstawy" - jak wtedy liczyć frekwencję, skoro to jeden przedmiot? 3) uczeń otrzymał ocenę bdb z "podstawy", z "rozszerzenia", np. ocenę dst - "znika" mu wtedy ocena bdb, którą wypracował w klasie I.Jego koledzy z tego przedmiotu, którzy nie realizują "rozszerzenia" na świadectwie mają wyższe oceny z "podstawy", mimo, że zasób wiedzy naszego przykładowego ucznia jest większy, gdyż realizowany w rozszerzeniu. Zatem interpretacja jednej oceny jest krzywdząca dla ucznia.Jego koledzy z tego przedmiotu, którzy nie realizują "rozszerzenia" na świadectwie mają wyższe oceny z "podstawy", mimo, że zasób wiedzy naszego przykładowego ucznia jest większy, gdyż realizowany w rozszerzeniu. Zatem interpretacja jednej oceny jest krzywdząca dla ucznia.
Przepisy UoSO nie przewidują możliwości otrzymania dwóch ocen śródrocznych lub klasyfikacyjnych z tego samego przedmiotu w sytuacji, gdy uczeń uczęszcza na zajęcia zarówno na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym (art. 44a UoSO w zw. z art. 109 ust. 1 pkt 1 i 2PO). Uczeń nie może też być jednocześnie z tego samego przedmiotu nieklasyfikowany oraz otrzymać ocenę na innym poziomie. Sposób ustalania jednej oceny w takim przypadku powinien określać statut w części określającej szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów – art. 98 ust. 1 pkt 8 PO. W praktyce zajęcia na każdym poziomie może prowadzić inny nauczyciel (np. statut może przewidywać ustalenie oceny w drodze uzgodnień nauczycieli prowadzących dany przedmiot w klasie albo system wyliczania średniej).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kiedy mogę nauczyciela ukarać upomnieniem? Jakie ma dyrektor inne formy wyegzekwowania od nauczyciela wykonania zleconej pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto formalnie ponosi odpowiedzialność za ucznia, który bez pozwolenia opuścił zarówno zajęcia w szkole jak i sam teren szkoły (zwyczajnie uciekł z lekcji). Rodzice są natychmiast telefonicznie informowani o tej sytuacji telefonicznie. Ale jeśli stanie się jakiś wypadek to pod czyją opieką pozostaje takie dziecko w wieku 10-18 lat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na pierwszej stronie legitymacji szkolnej w dolnej prawej części zawierającej zapis: (podpis dyrektora), można przyłożyć pieczątkę i zaparafować, czy należy czytelnie podpisać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Godziny do dyspozycji dyrektora przeznaczone są m.in. na rozwijanie zainteresowań uczniów. Gdzie należy odnotowywać tematy tych zajęć: w dzienniku lekcyjnym czy w dzienniku zajęć pozalekcyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Sprawa dotyczy ostatnio zadanego pytania. Proszę jeszcze raz przeanalizować odpowiedź. Przesyłam dodatkowe informacje z rozporządzenia.
§ 30. Do dnia 31 sierpnia 2020 r. kwalifikacje do nauczania języków obcych w przedszkolach posiada również osoba, która ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach określone w § 4 oraz legitymuje się świadectwem znajomości danego języka obcego w stopniu co najmniej podstawowym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia. § 31. Czyli do 31 sierpnia 2020 roku posiada kwalifikacje w przedszkolu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe