Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel zatrudniony przez mianowanie w obecnym roku szkolnym realizuje 23 godziny – w tym 20 godz. z pensum 18 i 3 godz. świetlicy z pensum 26. Jego pensum ustalono na 19/19 i 4 godziny ponadwymiarowe. Podczas nauczania zdalnego nauczyciel nie realizuje trzech godzin świetlicy i nie ma przydzielonych na ten czas innych zajęć – czyli realizuje 20 godzin: 19 godzin z pensum i 1 godzinę ponadwymiarową liczoną z 19/19. Czy jego pensum na czas nauczania zdalnego, które w ciągu roku szkolnego jest wprowadzane już kilka razy, powinno być przeliczane na 18/18?
Zgodnie z art. 42 ust. 5c ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215 ze zm., nauczycielom realizującym w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin zajęć tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć ustala się jako iloraz łącznej liczby realizowanych godzin i sumy części etatów realizowanych w ramach poszczególnych tygodniowych wymiarów godzin zajęć, przy czym wynik zaokrągla się do pełnych godzin w ten sposób, że czas zajęć do pół godziny pomija się, a powyżej pół godziny liczy się za pełną godzinę. Godziny wyliczone ponad ten wymiar stanowią godziny ponadwymiarowe. Skoro nauczyciel przez dłuższy czas (trwania nauczania zdalnego) realizuje pełen etat w wymiarze 18/18 i jedną godzinę ponadwymiarową, najprawdopodobniej na stanowisku wychowawcy świetlicy w wymiarze 1/26 to należy ponownie obliczyć tzw. pensum łączone, zgodnie z aktualnym przydziałem godzin: (18 + 1 ) / (1 + 0,4) = 18,27 godzin, zaokrąglonych w dół do 18 godzin. W czasie nauczania zdalnego nauczyciel realizuje pensum łączone wynoszące 18 godzin (pełen etat 18/18) i 1 godzinę ponadwymiarową.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel zatrudniony przez mianowanie w szkole podstawowej otrzymał urlop bezpłatny od 7 września 2015 do 31 stycznia 2016. Od 1 lutego nadal chce kontynuować urlop bezpłatny. Czy powinien on być udzielony do 31 sierpnia 2016r. gdyż nauczyciel nie świadcząc pracy nie uzyskał prawa do urlopu wypoczynkowego z dniem 1 stycznia 2016? Udzielenie urlopu bezpłatnego do końca czerwca spowoduje, że skorzysta z urlopu, do którego nie nabył prawa?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jaką podstawę prawną należy wpisać w świadectwie pracy nauczycielowi, który dał wypowiedzenie za porozumieniem stron w związku z nabyciem uprawnień emerytalnych?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy w internacie/bursie może pracować osoba jako nauczyciel-wychowawca ,która ukończyła studia mgr na kierunku pedagogika, specjalność pedagogika specjalna w zakresie pedagogiki terapeutycznej.
- W którym punkcie w nowym świadectwie pracy wykazać urlop zdrowotny i urlop wychowawczy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka w szkole dostarczyła w dn. 13.02.2015r. zwolnienie lekarskie do dn. 20.02.2015r. ( okres ferii ) . Prawdopodobnie je przedłuży. Czy należy się jej urlop uzupełniający za ten okres?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe