Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel plastyki z przygotowaniem pedagogicznym pracował w szkole podstawowej w latach 1990 - 1994. W maju 1993 roku otrzymał akt mianowania w myśl starych przepisów. Podpisując obecnie umowę o pracę zatrudniamy go jako mianowanego, kontraktowego czy stażystę?
W latach wskazanych w pytaniu akt mianowania dotyczył jedynie formy zatrudnienia. Dopiero nowelizacja Karty Nauczyciela w 2000 roku wprowadziła stopnie awansu zawodowego. Na podstawie art. 7 ustawy z dnia 18.02.2000 r. o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw, nauczyciele zatrudnieni na podstawie mianowania w dniu wejścia w życie tej ustawy uzyskali z mocy prawa stopień nauczyciela mianowanego. Stopień ten uzyskali równiez nauczyciele, którzy byli zatrudnieni na podstawie mianowania przed wejściem w życie powyższej ustawy (tak jak opisany nauczyciel), jednak jedynie w przypadku ponownego zatrudnienia w ciągu 5 lat (art. 10 ust. 3 pkt. 1).
Z powyższego wynika, że nauczyciel nie uzyskał stopnia awansu zawodowego w żaden z możliwych sposobów (ani z mocy prawa, ani w wyniku odbycia stażu). W chwili obecnej należy więc go zatrudnić jako nauczyciela stażystę.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w przypadku nie wyłonienia kandydata w konkursie na dyrektora szkoły podstawowej organ prowadzący powierzając stanowisko dyrektora zgodnie z art 63 ust.12 Prawo Oświatowe powierza je na 5 lat? I czy uzgodnienie z organem nadzoru oraz opinia rady pedagogicznej szkoły są wiążące dla organu prowadzącego przy wyborze kandydata?
- Czy nauczyciel, który ukończył studia podyplomowe "edukacja wczesnoszkolna z terapią pedagogiczną" ma kwalifikacje do pracy w przedszkolu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka, z którą była zawarta umowa o pracę na podstawie mianowania w ubiegłym roku szkolnym zwróciła się do dyrektora o zmniejszenie liczby godzin, t.j. z 18/18 na 12/18. W maju 2015 roku z powodu zmian organizacyjnych związanych z mniejszą liczbą oddziałów, dyrektor zaproponował nauczycielce pracę w niepełnym wymiarze godzin. Nauczycielka nie wyraziła zgody na zaproponowane warunki, w związku tym otrzymała wypowiedzenie oraz propozycję przejścia w stan nieczynny lub 6-miesięczną odprawę. Czy w takim wypadku nauczyciel powinien otrzymać odprawę z pełnego etatu, czy wymiaru godzin, na jakie był zatrudniony?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy zapisy w n/w pkt. w Regulaminie premiowania dla pracowników obsługi i administracji należy interpretować, że pracownik obowiązkowo musi otrzymać premię: "Pracownik nabywa prawo do premii po przepracowaniu pełnego miesiąca oraz sumiennym i starannym wykonaniu zadań premiowych, do których należą w szczególności:
1) terminowe najlepsze wykonanie zadań służbowych wynikających z zakresu czynności lub polecenia służbowego,
2) przestrzeganie ustalonego czasu pracy,
3) przestrzeganie regulaminu pracy,
4) przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów p.poż,
5) dbałość o dobro zakładu pracy, chronienie mienia i używania go zgodnie z przeznaczeniem,
6) poszanowanie i zabezpieczenie majątku na stanowisku pracy,
7) samodzielność działania,
8) dążenie do uzyskiwania w pracy jak najlepszych wyników,
9) wydajność i operatywność w pracy.
Bardzo proszę o wyjaśnienie i odpowiedź na zadane pytanie.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona na czas nieokreślony od 01.01.2019 r. do dnia 03.06.2019 r. łączyła urlop rodzicielski z pracą w wymiarze ½ etatu, od 04.06.2019 r. rozpoczęła pracę w pełnym wymiarze godzin(etat). W okresie od 04.08.2019 r. do 18.08.2019 r. przebywała na zwolnieniu lekarskim. Zakładając, że do końca 2019 r. będzie pracowała na całym etacie czy będzie jej przysługiwała „13” za 2019 r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe