Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na podstawie jakiego rozporządzenia dokonuję klasyfikacji uczniów szkoły podstawowej i III gimnazjum za I semestr
Zgodnie z art. 127 ust. 3 oraz art. 129 ust. 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60 z późn. zm.) do dotychczasowych gimnazjów oraz klas dotychczasowego gimnazjum funkcjonujących w szkołach stosuje się przepisy dotychczasowe.
W przypadku warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy będą stosowanie przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 843 z późn. zm.), np. dotyczące realizacji projektu edukacyjnego [§ 8], uwzględnianie udziału ucznia gimnazjum w projekcie edukacyjnym w kryteriach oceniania zachowania jak i regulacji opisanych w rozdziale 4 tego rozporządzenia.
https://kuratorium.krakow.pl/szczegolowe-warunki-i-sposob-oceniania-klasyfikowania-i-promowania-uczniow-w-szkolach-publicznych-dla-dzieci-i-mlodziezy-oraz-sluchaczy-w-szkolach-publicznych-dla-doroslych/
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy istnieje możliwość przeniesienia-promowania ucznia z klasy II do III szkoły podstawowej w trakcie roku szkolnego, np.od drugiego semestru? Jakie procedury trzeba by było ewentualnie zachować (uczeń chodzi do 20-osobowej klasy, jest bardzo zdolny)?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzeństwo, które ukończyło 11 lat może odbierać dziecko z przedszkola? Zaznaczę, że rodzic podpisuje upoważnienie z adnotacją, że bierze pełną odpowiedzialność za dziecko od momentu odbioru.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można przyjąć dziecko do szkoły masowej (gimnazjum, do klasy III) ze szkoły specjalnej z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (lekkie upośledzenie umysłowe) na prośbę rodziców?
- Czy nowy statut przedszkola opracowany wg obowiązujących przepisów prawa oświatowego - ważny od 1 września 2017r. powinien być uchwalany przez Radę Pedagogiczną przedszkola (w porozumieniu z radą rodziców), a następnie przez Radę Gminy (nadmieniam, że struktura organizacyjna przedszkola nie uległa zmianie w porównaniu do lat poprzednich) jakie przepisy regulują kolejność wprowadzania nowego statutu przedszkola i kto kto go uchwala?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór programu profilaktyczno-wychowawczego w bursie na rok szkolny 2017/2018
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe