Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Moje pytanie dotyczy wypełniania dziennika pedagoga. Czy pedagog ma w dzienniku wymieniać z imienia i nazwiska dziecko, z którym rozmawia i czy ma opisywać problem, którego dotyczy rozmowa? Czy wpisy w dzienniku maja być ogólne?
§ 18. rozporządzenia MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 31 sierpnia 2017 poz. 1646) jasno określa, że każdy szkolny specjalista, a więc także pedagog prowadzi dziennik, do którego wpisuje:
- tygodniowy rozkład swoich zajęć
- zajęcia i czynności przeprowadzone w poszczególnych dniach, w tym informacje o kontaktach z osobami i instytucjami, z którymi współdziała przy wykonywaniu swoich zadań
- imiona i nazwiska dzieci, uczniów, słuchaczy lub wychowanków, objętych różnymi formami pomocy, w szczególności pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
Przy wpisie imienia i nazwiska dziecka należy zatem dokonać również wpisu określającego wykonaną czynność, np.: Ania Kowalska – rozmowa doradcza na temat rozwiązania sporu z koleżanką z klasy, Paweł Zieliński – rozmowa wychowawcza dotycząca wagarów…
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Godziny do dyspozycji dyrektora winny być przeznaczone zgodnie z wytycznym na rozwijanie zainteresowań uczniów. Czy może to być wobec tego kółko czytelniczo- teatralne lub np historyczne ze szczególnym uwzględnieniem regionalizmu? Czy w tych zajęciach ma uczestniczyć cała klasa czy tylko chętni uczniowie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób rozliczyć realizację godzin z podstawy programowej w oddziale przedszkolnym i klasie I szkoły podstawowej/podział na edukacje, przedmioty/ z uwzględnieniem ilości godzin obowiązujących w danym cyklu edukacyjnym?
- W bieżącym roku szkolnym rozpoczęli naukę w naszej szkole uczniowie na podbudowie szkoły podstawowej oraz uczniowie na podbudowie gimnazjum. Czy jednej i drugiej grupie uczniów wpisuje się na świadectwie, że uczestniczyli w zajęciach do życia w rodzinie czy tylko uczniom, którzy są absolwentami szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy od września 2017r. ,w jednym oddziale edukacyjno-terapeutycznym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami mogą uczyć się dzieci z klasy 5 szkoły podstawowej specjalnej i kl.3 gimnazjum specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi, który przebywa z uczniami na 9-dniowym wyjeździe "Zielona szkoła" należą sie płatne nadgdziny? Co z niedzielą, jeśli wchodzi w skład tych 9 dni?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe