Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W bieżącym roku szkolnym rozpoczęli naukę w naszej szkole uczniowie na podbudowie szkoły podstawowej oraz uczniowie na podbudowie gimnazjum. Czy jednej i drugiej grupie uczniów wpisuje się na świadectwie, że uczestniczyli w zajęciach do życia w rodzinie czy tylko uczniom, którzy są absolwentami szkoły podstawowej?
Udział uczniów w zajęciach wychowania do życia w rodzinie na świadectwach szkolnych i w arkuszach ocen odnotowuje się w części „inne zajęcia”. W miejscu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć wpisuje się odpowiednio „uczestniczył” lub „uczestniczyła” (Ustęp 1 pkt 12 załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków, Dz.U. z 2019 r., poz. 1700). W pytaniu nie podano do jakiego typu szkoły uczęszczają uczniowie. Na przykładzie liceum ogólnokształcącego można więc wskazać, że miejsce na wpisanie „innych zajęć” (a więc np. z wychowania do życia w rodzinie) jest przewidziane we wzorach nr 13 i 14 z załącznika nr 3 do ww. rozporządzenia (druki MEN-I/13/2 i MEN-I/14-w/2), czyli w świadectwach wydawanych uczniom będącym absolwentami szkoły podstawowej. Natomiast we wzorach nr 27a i 28a z załącznika nr 7 do ww. rozporządzenia (druki MEN-I/21a/2 i MEN-I/21a-w/2 ), wydawanych uczniom będącym absolwentami gimnazjum, nie jest przewidziane miejsce na wpisanie „innych zajęć”, a więc w ich przypadku nie wpisuje się na świadectwie informacji o zajęciach z wychowania do życia w rodzinie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o podanie podstawy prawnej do zwolnienia ucznia z zajęć wychowania fizycznego w publicznej szkole podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń w zaleceniach dla szkoły sformułowanych w opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych ma wskazane zorganizowanie zajęć rozwijających umiejętności uczenia się. Kto może prowadzić tego typu zajęcia, tzn. nauczyciel z jakimi kwalifikacjami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie możne dyrektor zwolnić ucznia liceum ogólnokształcącego z zajęć wychowania fizycznego? Czy podstawą do zwolnienia może być prośba skierowana do dyrektora przez dyrektora klubu tanecznego w którym ten uczeń regularnie trenuje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka była od 1 września 2011 roku do 31 sierpnia 2012 roku na urlopie do poratowania zdrowia. W czerwcu 2012 roku przyznałam nauczycielom dodatki motywacyjne na trzy miesiące (VII, VIII, IX). Pani, która była na w/w urlopie, przyznałam 0%.
W regulaminie jest zapis, że dodatki przyznaje się na czas od 2 do 6 miesięcy i są wymienione warunki mówiące, za co otrzymuje się te dodatki. Jak powinnam postąpić, aby przyznawanie dodatków motywacyjnych było przeprowadzone zgodnie z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel z kwalifikacjami, bez stopnia awansu zawodowego, zatrudniony był od 1 stycznia 2019 r. na zastępstwo do 21 czerwca 2019 r., następnie od 1 września 2019 r. do 31 sierpnia 2020 r. i dalej na kolejnych corocznie odnawianych umowach na czas określony do chwili obecnej (w sumie 5 umowa na czas określony, ponad 36 miesięcy). Nauczyciel rozpoczął awans na nauczyciela kontraktowego w 2021 r., ale nie ukończył go ze względu na urlop macierzyński. Jak powinien być on zatrudniony od września 2022 r.? Czy można go było zatrudnić na czas niekreślony, jeśli spełnia wymogi z art. 10 ust.3a KN ? Dyrektor twierdzi, że nie można, bo nauczyciel nie posiada przynajmniej dobrej oceny pracy, co jest zawarte w art. 10 ust.3a pkt. 4 KN (chociaż ma pozytywną ocenę za okres stażu, która była wymagana, aby uzyskać akceptację do rozpoczęcia awansu na kontraktowego). A może trzeba go było zatrudnić na 2 lata? Proszę o wyjaśnienie. Czy można zmienić umowę o pracę w ciągu roku szkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe