Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Które wymagania poszczególnych obszarów obowiązują dla Młodzieżowych Domów Kultury i jaki ich zakres musi być zrealizowany na poziom D i B?
Rozporządzenie z 7.10 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego nie precyzuje szczegółów i nie wskazuje, z jakich wymagań taka placówka może zrezygnować. Wymagania na poziom D i B dotyczą wszystkich typów placówek oświatowych.
§ 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
2) szkole - należy przez to rozumieć publiczne i niepubliczne przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego oraz szkoły;
3) placówce - należy przez to rozumieć publiczne i niepubliczne placówki wymienione w art. 2 pkt 3-5, 7 i 10 ustawy, a także publiczne i niepubliczne placówki doskonalenia nauczycieli.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel może być w komisji na egzaminie gimnazjalnym lub ósmoklasisty w innej szkole bez poinformowania dyrektora swojej macierzystej placówki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie przedmioty czy nazwy zajęć wpisać w " Dzienniku lekcyjnym edukacja wczesnoszkolna", gzie jest miejsce w rubryce "Edukacja"- klasa 2 i 3 w szkole podstawowej dla upośledzonych umysłowo w w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami.Tu obowiązuje "stara" podstawa programowa. Następne pytanie: Jakie nazwy zajęć wpisać w tymże Dzienniku w "Tygodniowym planie zajęć edukacyjnych "- klasa 2 i 3 dla w/w uczniów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń niepełnosprawny intelektualnie w stopniu znacznym, pierwszy etap edukacyjny, nauczanie indywidualne: jakie dzienniki są obowiązujące? Konkretnie chodzi mi o logopedę - gdzie ma wpisywać swoje zajęcia oraz fizjoterapeutę, bo rozumiem, że nauczyciela obowiązuje dziennik nauczania indywidualnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Osoba posiada dyplom inżyniera na kierunku „Informatyka” w specjalności „sieci komputerowe i teleinformatyka”. Z suplementu do dyplomu wynika, że w pierwszym semestrze pierwszego roku studiów realizowany był przedmiot „Podstawy elektrotechniki i elektroniki” w ilości godzin 8 (wykład) +16 (laboratorium).
Czy ww. osoba posiada kwalifikacje do prowadzenia następujących zajęć?:
1. Podstawy elektrotechniki – zajęcia teoretyczne w technikum.
2. Elektrotechnika i elektronika – zajęcia teoretyczne w technikum.
3. Podstawy elektrotechniki – zajęcia teoretyczne w szkole branżowej.
4. Elektrotechnika w praktyce – zajęcia praktyczne w szkole branżowej.
5. Elektrotechnika i elektronika – zajęcia teoretyczne w szkole branżowej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak hospitować (obserwować) zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze indywidualne w domu dziecka, prowadzone przez nauczyciela?
Dziecko jest leżące (6 lat) po porażeniu mózgowym. Jak powinien wyglądać arkusz obserwacji takich zajęć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe