Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kto powinien prowadzić zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem autystycznym?
Zajęcia rewalidacyjne – to termin ogólny określający specjalną interwencję terapeutyczno-wychowawczą dla ucznia niepełnosprawnego, z zaplanowanymi celami, które zmierzają do spowodowania określonych, pozytywnych zmian w zakresie sfery poznawczej i emocjonalno – motywacyjnej oraz w strukturze wiedzy i umiejętności szkolnych ucznia. Wśród tych zajęć wyróżnia się:
- korekcyjne wad postawy;
- korygujące wady mowy;
- orientacji przestrzennej i poruszania się;
- nauki języka migowego lub innych alternatywnych metod komunikacji;
- oraz inne, wynikające z indywidualnych programów rewalidacji, np.: zajęcia integracji sensorycznej, muzykoterapia, terapia zajęciowa, kinezyterapia, hipoterapia, Biofeedback, socjoterapia, itp.
Od rodzaju zajęć rewalidacyjnych ustalonych dla ucznia zależą kwalifikacje nauczyciela, który może je prowadzić. Resort edukacji wielokrotnie podkreślał, że można je przyznać tylko nauczycielom, których przygotowanie odpowiada rodzajowi prowadzonych zajęć. Tak więc najpierw należy ustalić jaki rodzaj/typ zajęć rewalidacyjnych będzie odpowiedni dla ucznia z autyzmem. Oczywiście na podstawie diagnozy i zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz określonych przez nauczycieli indywidualnych potrzeb tego ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami zebranie Rady Pedagogicznej w dniu np. 27 sierpnia br. może odbyć się w formie zdalnej, czy też koniecznie w formie stacjonarnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź jakiemu nadzorowi pedagogicznemu (podstawa prawna) podlega szkoła niepubliczna o uprawnieniach szkoły publicznej? Czy ewaluacja też jej dotyczy?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nadal istnieje obowiązek tworzenia miesięcznych planów pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego w formie papierowej? Czy można je przechowywać jedynie w formie elektronicznej lub na dowolnym nośniku?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w klasie integracyjnej uczestniczy w lekcjach z drugiego jezyka.
Czy opinia o dysleksji rozwojowej wydana we wrzesniu 2009r w sprawie dostosowania warunków sprawdzianu jest aktualna do gimnazjum.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty związane z bezpieczeństwem powinny znajdować się w szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe