Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nadal istnieje obowiązek tworzenia miesięcznych planów pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego w formie papierowej? Czy można je przechowywać jedynie w formie elektronicznej lub na dowolnym nośniku?
Obowiązujące przepisy, w tym ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910, w ogóle nie nakładają na nauczycieli przedszkoli obowiązku sporządzania dokumentu o nazwie „plany pracy nauczycieli”, a w konsekwencji nie określają ich formy oraz zasad ich przechowywania. Natomiast obowiązek sporządzania takich dokumentów może nakładać na nauczyciela statut konkretnego przedszkola, który powinien również określać jego formę (papierowa, elektroniczna), a jeśli statut jej nie określa – o formie powinien decydować dyrektor danego przedszkola jako przełożony służbowy nauczycieli (art. 102 ust. 1 pkt 12 lit. c i art. 68 ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910). Z kolei formę przechowywania dokumentów – np. elektroniczną, papierową, w tym wydruk formy elektronicznej czy skan formy papierowej, itp., może natomiast określać instrukcja kancelaryjna danego przedszkola, zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2020 r., poz. 164). Bez znajomości wewnętrznych regulacji danego przedszkola niemożliwe jest udzielenie odpowiedzi w sprawie ewentualnego obowiązku tworzenia planów pracy nauczycieli, ich formy tworzenia oraz przechowywania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie w dokumentach powinny być zapisy świadczące o wspólnym planowaniu przez nauczycieli procesów edukacyjnych?
- Czy podczas planowanej obserwacji lekcji informatyki dyrektor może ze sobą zabrać na tę obserwację innego nauczyciela uczącego tego samego przedmiotu, w tej szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Kto podejmuje decyzję o zwolnieniu ucznia z upośledzeniem lekkim z nauki drugiego języka w gimnazjum. czy rodzic może nie zgodzić się na zwolnienie z nauki tego języka, bo później ma prawo wyboru języka na egzaminie końcowym?
nie otrzymałam odpowiedzi o opinii PPP. Czytałam inną ale ona mówi o orzeczeniu. Mnie interesują opinie wydane o specyficznych trudnościach w nauce. Czy wydane w 6 klasie we wrześniu 2010r na potrzeby sprawdzianu są ważne w gimnazjum. Według rozporządzenia z listopada 2010 są ważne na całe życie, ale te wydane przed rozporządzeniem też?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w kwestii polonistycznej. Na obserwowanej lekcji uczeń napisał: "W 52. minucie padł gol, którego strzelił Błaszczykowski". Nauczyciel skarcił ucznia za błąd i kazał poprawić na "..., który strzelił Błaszczykowski" . Nie jestem polonistą, jak powinno być poprawnie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic dziecka pięcioletniego dostarczył dokumenty o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Takie zajęcia zgodnie z potrzebami zostały zorganizowane. Jednocześnie rodzic poinformował, że dziecko będzie wspomagane w innej placówce. Nadmieniam, że dziecko w ubiegłym roku szkolnym uczęszczało do oddziału przedszkolnego w swoim obwodzie i otrzymało pomoc psychologiczno - pedagogiczną zgodnie z potrzebami. Moje pytania czy nie muszę już organizować pomocy dziecku skoro otrzymuje ja w innej placówce, czy może uczęszczać na zajęcia ze wspomagania z innym dzieckiem ze swojej grupy wiekowej w przedszkolu, do którego uczęszcza na co dzień, a diagnozy potrzeb dzieci są niemal identyczne? Nie generuje też dodatkowych kosztów za wyjątkiem jednej godziny logopedii.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe