Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Konserwator zatrudniony w gimnazjum na 0,60 et. i w drugiej placówce, szkole podstawowej na 0,40 et. Od 1 września 2017 r. pracodawcy chcą zlikwidować stanowisko pracy konserwatora. Na jakiej podstawie prawnej dyrektor szkoły podstawowej ma rozwiązać z pracownikiem umowę o pracę i jaki okres wypowiedzenia ma zastosować( pracownik zatrudniony w sp od 1.08.2017 r. umowa na czas nieokreślony) oraz czy należy się pracownikowi (z etatu 0,40) odprawa pieniężna z powodu likwidacji stanowiska pracy (dyrektor sp zatrudnia 38 osób)jaką podać przyczynę rozwiązania stosunku pracy w świadectwie pracy. Dziękuję za pomoc .
Podstawę prawną zwolnienia pracownika stanowi art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, Dz.U.2016.1474 – pracownik zostanie zwolniony z przyczyny niedotyczącej pracowników, stanowiącej wyłączny powód uzasadniający wypowiedzenie stosunku pracy, jaką jest likwidacja stanowiska pracy. Ponieważ w pytaniu podano, że pracownik ma przepracować tylko jeden miesiąc (sierpień 2017 r.), okres wypowiedzenia wyniesie 2 tygodnie (art. 36 § 1 pk1 1 KP). Pracownik będzie uprawniony do odprawy z art. 8 ust. 1 ww. ustawy, która przy zatrudnieniu krótszym niż 2 lata przysługuje w wysokości jednomiesięcznego wynagrodzenia. Przyczyna rozwiązania stosunku pracy nie jest wymieniana w świadectwie pracy – podaje się jedynie tryb i podstawę prawną zwolnienia: wypowiedzenie dokonane przez pracodawcę na podstawie art. 10 ust. 1 ww. ustawy w zw. z art. 30 § 1 pkt 2 KP (art. 97 § 2 KP, załącznik do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy I Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy, Dz.U. z 2016 r., poz. 2292).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole mam nauczycieli, którzy nabyli prawo do emerytury ale nie chcą na nią przejęć. Od 1 września znacznie zmniejsza się ilość klas co wiąże się z ograniczeniami etatu nauczycieli. Czy dyrektor ma możliwość w jakikolwiek sposób wpłynąć aby osoby, które mogą już przejść na emeryturę aby z niej skorzystały. Proszę również o informację, czy jeśli taki nauczyciel w momencie nabycia praw do emerytury z niej nie skorzysta później może pracować ile chce i rozwiązać z pracodawcą umowę dla niego dogodnym terminie? Czy przepisy nałożą obowiązek pracy do iluś kolejnych lat bez możliwości wcześniejszego rozwiązania umowy? W momencie ograniczania etatu, czy ewentualnych zwolnień jakie dokumenty powinien posiadać dyrektor szkoły (chodzi mi o np. jakieś kryteria, które należy przyjąć mile widziane wzory takich dokumentów)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła zatrudnia 14 pracowników, z d niem 30 września zostaje całkowicie zlikwidowana. Czy pracownikom niepedagogicznym przysługuje odprawa, jeżeli w regulaminie wynagradzania jest zapis przyznający odprawy? Czy szkoła publiczna może mieć taki zapis w regulaminie i czy jest on zgodny z prawem? Proszę o odpowiedź.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik uległ wypadkowi przy pracy, doznał złamania paliczka środkowego piątego palca ręki prawej. Jakie są procedury, aby zgłosić zdarzenie w ZUS i jakie są do tego potrzebne dokumenty? Jak należy rozliczyć godziny pracownika/nauczyciela – liczymy tylko stawkę godzin z umowy z danego dnia bez nadgodzin?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania w poradni psychologiczno-pedagogicznej (placówce nieferyjnej) ukończy w lutym 65 lat, ma prawo do emerytury. Zgodnie z art. 23 KN umowa rozwiązuje się. Czy potrzebne jest wypowiedzenie?, czy 3 mies? Co wpisać w świadectwie pracy? Dziękuję
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka przebywa na urlopie macierzyńskim, a bezpośrednio po nim będzie na rodzicielskim tj. 8.03.2019 r. - 5.03.2020 r. MEN zapowiedziało dla nauczycieli podwyżki od 1 września 2019 r. Czy ta nauczycielka również ma tę podwyżkę, czy otrzyma ją dopiero po urlopie macierzyńskim i rodzicielskim?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe