Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kiedy można utworzyć w gimnazjum klasy integracyjne i z czym to się wiąże?
Jeżeli orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego zaleca kształcenie dziecka odpowiednio w szkole podstawowej lub gimnazjum, ogólnodostępnych lub integracyjnych, odpowiednią formę kształcenia, na wniosek rodziców, zapewnia jednostka samorządu terytorialnego właściwa ze względu na miejsce zamieszkania dziecka, do której zadań własnych należy prowadzenie szkół. Zatem zgodnie z n/w ustawą zapewnienie odpowiedniej formy kształcenia dzieciom posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego należy do organu samorządu terytorialnego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania dzieci. Dyrektor szkoły, której uczeń posiada orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, organizuje takie nauczanie w porozumieniu z organem prowadzącym. Statut publicznej szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, określa nazwę szkoły, która zawiera: 1) określenie „Szkoła Podstawowa”, a w przypadku szkoły integracyjnej oraz ogólnodostępnej z oddziałami integracyjnymi — określenie „Szkoła Podstawowa Specjalna”, „Szkoła Podstawowa Integracyjna” lub: „Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi” – zakładając, że w pytaniu chodzi o szkołę podstawową. Statut szkoły określa w szczególności organizację oddziałów integracyjnych. Liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej oraz w oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej powinna wynosić od 15 do 20, w tym od 3 do 5 uczniów niepełnosprawnych. W klasie integracyjnej pracuje dwóch nauczycieli: nauczyciel przedmiotu oraz nauczyciel ze specjalnym przygotowaniem właściwym dla niepełnosprawności uczniów. Wszyscy nauczyciele pracujący w klasach integracyjnych powinni posiadać specjalistyczne przygotowanie z zakresu oligofrenopedagogiki. Oddział integracyjny zakłada się z nowym rokiem szkolnym, w tym czasie dbając o załatwienie niezbędnych formalności (j.w.).
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 71b; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.); 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych ze zm.; 4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych; 5. http://www.men.gov.pl/index.php/abc-wychowania-fizycznego/189-zycie-szkoly/abc-wychowania-fizycznego/1207-5-liczba-uczniow-w-grupie-cwiczeniowej-ramowe-plany-nauczania
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel w szkole podstawowej ogólnodostępnej na podstawie przedstawionych poniżej ukończonych studiów posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych?
A co jeśli nauczyciel posiada wymagane kwalifikacje: czy prowadzi ten rodzaj zajęć specjalistycznych u uczniami tylko w zakresie pierwszego etapu edukacyjnego?
Kwalifikacje nauczyciela:
• Dyplom ukończenia studiów magisterskich – Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną (2001 r.) (brak suplementu; na podstawie indeksu – 20 godz. – Terapii pedagogicznej);
• Ukończone Studia Podyplomowe: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika – 2003 r.).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na podstawie jakich aktów prawnych należy sporządzić statut ośmioletniej szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel języka obcego zawodowego (np. anglista lub germanista) jest nauczycielem teoretycznych przedmiotów zawodowych oraz w myśl nowych przepisów obowiązuje go szkolenie branżowe o którym mówi art. 70 ustawy Karta Nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ilu opiekunów należy zapewnić na 41 uczestników wycieczki autokarowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź od kiedy przysługuje placówce niepublicznej zwiększona dotacja na dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - zostało wykazane wraz z opinią z poradni w SIO do 30 września 2015 r. oraz na dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju - opinia z poradni została przedstawiona do UM w dniu 5 listopada 2015 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe