Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Wprowadzenie regulaminu pracy zdalnej nie jest obowiązkowe. W przypadku okazjonalnej pracy zdalnej nie jest wyłączona kontrola warunków BHP, która odbywa się na zasadach...

PORADA PRAWNA

20 czerwca 2023 Zatrudnianie (kodeks pracy)

Jesteśmy szkołą publiczną prowadzoną przez osobę fizyczną. Czy powinniśmy wprowadzić regulamin pracy zdalnej? Jeśli tak, to czy powinno być to w dniu wejścia w życie ustawy czy jeśli będzie sytuacja która będzie tego wymagała np. jakiś stan nadzwyczajny?

Wprowadzenie regulaminu pracy zdalnej nie jest obowiązkowe. W przypadku okazjonalnej pracy zdalnej nie jest wyłączona kontrola warunków BHP, która odbywa się na zasadach ustalonych z pracownikiem.

Praca może być wykonywana całkowicie lub częściowo w miejscu wskazanym przez pracownika i każdorazowo uzgodnionym z pracodawcą, w tym pod adresem zamieszkania pracownika, w szczególności z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość (praca zdalna), zgodnie z art. 67(18) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2022 r., poz. 1510). Ponieważ praca zdalna "może" być stosowana, nie ma ona generalnie charakteru obligatoryjnego.

Zasady wykonywania pracy zdalnej (o ile będzie ona realizowana u danego pracodawcy) mogą być określone w porozumieniu między pracodawcą a organizacją (albo organizacjami) związkowymi:

  • w regulaminie wprowadzonym po konsultacji z przedstawicielami pracowników wyłonionymi w trybie przyjętym u danego pracodawcy - jeżeli nie doszło do zawarcia ww. porozumienia,
  • w poleceniu wykonywania pracy zdalnej albo w porozumieniu zawartym z pracownikiem - jeżeli nie doszło do zawarcia ww. porozumienia albo nie został wydany ww. regulamin.

Wynika z tego, że regulamin pracy zdalnej nie jest obowiązkowym dokumentem u pracodawcy, gdy nie działają u niego związki zawodowe, ponieważ w jego braku możliwe jest określenie zagadnień dotyczących pracy zdalnej w inny sposób, np. w porozumieniu z pracownikiem. Natomiast wdrożenie regulaminu jest zalecane, gdyby pracodawca przewidywał, że na pracę zdalną będzie mogła przejść przynajmniej jakaś grupa pracowników, np. na wszystkich lub wybranych stanowiskach niepedagogicznych, czy uprzywilejowani pracownicy, gdy nie sprzeciwia się temu organizacja lub rodzaj pracy (np. również na niektórych stanowiskach).

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT