Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Odprawa nie przysługuje pracownikom niepedagogicznym w wygaszanym gimnazjum, które zatrudnia mniej niż 20 pracowników. Zgodnie z art. 8 i art. 10 ust. 1 ustawy z 13.03.2003...

PORADA PRAWNA

29 maja 2019 Kadry

Jestem pracownikiem administracji wygaszanego gimnazjum. Otrzymałam pismo o rozwiązaniu stosunku pracy na podstawie art. 230 ust. 1 ustawy z 14 grudnia 2017 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60 ze zm. z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia, który upłynie 31 sierpnia 2019 r. Do dnia 31.05.2019 r. nie otrzymałam propozycji pracy w innej jednostce i nie otrzymałam informacji o odprawie. Czy jest to zgodne z prawem? Czy w związku z zatrudnieniem mniej niż 20 pracowników powinniśmy wystąpić do dyrektora z prośbą o wypłatę odpraw?

Odprawa nie przysługuje pracownikom niepedagogicznym w wygaszanym gimnazjum, które zatrudnia mniej niż 20 pracowników. Zgodnie z art. 8 i art. 10 ust. 1 ustawy z 13.03.2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (Dz.U. z 2018 r. poz. 1969 ze zm.), w razie konieczności rozwiązania przez pracodawcę zatrudniającego co najmniej 20 pracowników stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (np. z powodu wygaszenia gimnazjum równoznacznego z likwidacją pracodawcy), przysługuje im odprawa w wysokości uzależnionej od stażu pracy u danego pracodawcy. Natomiast żaden przepis nie przyznaje pracownikom niepedagogicznym likwidowanego pracodawcy, który zatrudnia mniej niż łącznie 20 pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych, prawa do odprawy w związku z ich zwolnieniem. W szczególności takiego prawa nie przyznaje im ww. ustawa, ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.), ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1260 ze zm.), ani ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60 ze zm.). Jeżeli pomimo braku wyraźnej podstawy prawnej dyrektor chciałby dobrowolnie wypłacić odprawy, by takie postępowanie nie zostało uznane za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, musiałby najpierw uzyskać zgodę organu prowadzącego i zapewnienie na ten cel środków w planie finansowym szkoły – art. 4 ust. 1 pkt 2 i art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2018 r., poz. 1458 ze zm), art. 10 ust. 1 i art. 68 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2018 r. poz. 996 ze zm.). 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Podstawa prawna

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT