Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jako Beneficjent projektów unijnych (POKL) podpisujemy z pracownikami umowy zadaniowe na czas realizacji konkretnego projektu. Częstą sytuacją jest, że nasz pracownik ma podpisane równocześnie 2 umowy o pracę (1/2 etatu w jednym projekcie i jednocześnie 1/2 etatu na inne stanowisko w drugim projekcie). Przy rozliczeniach miesięcznych każdej z umów pracownik sporządza kartę czasu pracy, prowadzi też ewidencję godzin pracy we wszystkich projektach. Jedna z Instytucji Pośredniczących II stopnia, która nas rozlicza i kontroluje, zarzuciła nam, że takie rozwiązanie nie jest zgodne z Wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach PO KL, które w punkcie 4.5.1.2) mają zapis: „Umowa o pracę z osobą stanowiącą personel projektu obejmuje wszystkie zadania wykonywane przez tą osobę w ramach projektu lub projektów realizowanych przez Beneficjenta”. Zagrożono nam uznaniem za niekwalifikowane wydatków na wynagrodzenia pracowników w projektach, gdyż są niezgodne z Wytycznymi. Naszym zdaniem są zgodne z prawem pracy. Rozwiązanie zaproponowane przez IP2 mocno komplikuje rozliczanie pracownika, ponieważ: - umowy mają różny okres obowiązywania (zależy to od okresu realizacji poszczególnych projektów), pojawią się problemy z rozliczaniem urlopów, wydawaniem świadectw pracy, etc. - stawki wynagrodzenia w poszczególnych projektach są zróżnicowane, mimo że wymiar czasu pracy jest taki sam - podpisanie jednej umowy wymagałoby stałego aneksowania w przypadku zakończenia zatrudnienia pracownika w jednym projekcie i rozpoczęcia zatrudnienia w drugim Nadmieniam, że do XII 2013, żaden zespół kontrolujący z tej samej Instytucji pośredniczącej nie podniósł takiego zarzutu, jak opisany powyżej, mimo że zapis Wytycznych, przytoczony powyżej, nie zmienił brzmienia od kilku lat. Inna Instytucja Wdrażająca, która kontrolowała nasze umowy z personelem również nie miała zastrzeżeń do takiej formy zatrudniania, jaką stosujemy. Nawiązując do Państwa porady z dnia 17.06.2014 dotyczącej zatrudniania personelu na klika umów o pracę w projektach unijnych proszę o przedstawienie ekspertyzy dotyczącej kwalifikowalności wydatków przy tego typu zatrudnieniu. Proszę o możliwie najszybsze odniesienie się do sprawy.
W poprzednim pytaniu dot. kolejnych umów o pracę w ramach projektów POKL rozpatrywaliśmy możliwość zawarcia kolejnej umowy na czas określony (kolejny projekt - nowa terminowa umowa).
Obecne pytanie dotyczy zatrudniania pracowników na dwie umowy o pracę jednocześnie.
Zasady kwalifikowania wydatków i kategorie wydatków kwalifikowalnych w ramach Priorytetu X Pomoc Techniczna zostały określone w Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie korzystania z pomocy technicznej, gdzie zapisano m.in., że "zgodnie z zapisami Podrozdz. 4.5 Sekcja 1 pkt 2) Wytycznych wszystkie obowiązki i zadania realizowane przez pracownika beneficjenta w ramach jednego lub więcej projektów powinny być ujęte w jednej umowie o pracę. Jeżeli beneficjent chce zaangażować dotychczasowego pracownika będącego personelem projektu do realizacji innych zadań w ramach projektu, należy zmienić mu zakres obowiązków w ramach stosunku pracy."
Powyższa interpretacja wynika z ogólnej zasady, że pracownika z pracodawcą może łączyć jeden stosunek pracy. Zawieranie z pracownikiem dodatkowej umowy o pracę, czyli zawieranie drugiego stosunku pracy może nastąpić wyjątkowo, gdy chodzi o rodzaj pracy wyraźnie inny niż uzgodniony w podstawowym czasie pracy oraz jeżeli nie spowoduje to przekroczenia norm czasu pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracownica (Przedszkole publiczne) zatrudniona na czas określony w niepełnym wymiarze czasu pracy zaszła w ciążę więc umowa przedłużyła się do dnia porodu. Urodziła 12 listopada 2014 r.(dostarczyła akt urodzenia dziecka). Do 9 listopada była na zwolnieniu lekarskim. Nie złożyła wniosku o urlop macieżyński przed porodem. Dostarczyła tylko zaświadczenie ze szpitala o pobycie na oddziale od 10.11 2014 r. do 16.11.2014 r. Moje pytanie dotyczy tego w jaki sposób potraktować 2 dni nieobecności w pracy pomiędzy zakończeniem zwolnienia a porodem, czyli dni 10 i 11 listopada. Czy można udzielić na 10.11.14 r. urlopu wypoczynkowego? Czy zaświadczenie ze szpitala jest dostatecznym dowodem na zwolnienie pracownicy z pracy i wypłacenie wynagrodzenia chorobowego? Bardzo proszę o pilną odpowiedź.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który ukończył Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych posiada pełne kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w "0" i klasach 1-3 Szkoły podstawowej. Proszę o podanie podstawy prawnej.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- 1. Sprzątaczka jest obecnie na urlopie macierzyńskim. Planujemy wypłacić waloryzacje z wyrównaniem od stycznia. Jak waloryzować urlop macierzyński dla tej sprzątaczki? 2. Ta sama sprzątaczka wraca z macierzyńskiego w lipcu i planujemy ją wysłać na urlop wypoczynkowy. Jakie wynagrodzenie urlopowe jej policzyć?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy mam rację, że nauczyciel nie może pracować od 7.30 do 16.30, mimo że ma 2 tzw. ,, okienka", bo przekracza normę czasu pracy 8 godzin dziennie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik administracji zatrudniony jako emeryt przebywa obecnie na długotrwałym zwolnieniu lekarskim (182 dni zwolnienia kończy się 22 stycznia 2020). Pracownik przebywa obecnie na turnusie rehabilitacyjnym ZUS-u do dnia 29 stycznia 2020 r.
Pracownik złożył wniosek o rozwiązanie stosunku pracy z dniem 22 stycznia 2020 r.
1. Czy mogę rozwiązać stosunek pracy w czasie trwania turnusu rehabilitacyjnego?
2. Co z urlopem zaległym i bieżącym?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe