Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jako Beneficjent projektów unijnych (POKL) podpisujemy z pracownikami umowy zadaniowe na czas realizacji konkretnego projektu. Częstą sytuacją jest, że nasz pracownik ma podpisane równocześnie 2 umowy o pracę (1/2 etatu w jednym projekcie i jednocześnie 1/2 etatu na inne stanowisko w drugim projekcie). Przy rozliczeniach miesięcznych każdej z umów pracownik sporządza kartę czasu pracy, prowadzi też ewidencję godzin pracy we wszystkich projektach. Jedna z Instytucji Pośredniczących II stopnia, która nas rozlicza i kontroluje, zarzuciła nam, że takie rozwiązanie nie jest zgodne z Wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach PO KL, które w punkcie 4.5.1.2) mają zapis: „Umowa o pracę z osobą stanowiącą personel projektu obejmuje wszystkie zadania wykonywane przez tą osobę w ramach projektu lub projektów realizowanych przez Beneficjenta”. Zagrożono nam uznaniem za niekwalifikowane wydatków na wynagrodzenia pracowników w projektach, gdyż są niezgodne z Wytycznymi. Naszym zdaniem są zgodne z prawem pracy. Rozwiązanie zaproponowane przez IP2 mocno komplikuje rozliczanie pracownika, ponieważ: - umowy mają różny okres obowiązywania (zależy to od okresu realizacji poszczególnych projektów), pojawią się problemy z rozliczaniem urlopów, wydawaniem świadectw pracy, etc. - stawki wynagrodzenia w poszczególnych projektach są zróżnicowane, mimo że wymiar czasu pracy jest taki sam - podpisanie jednej umowy wymagałoby stałego aneksowania w przypadku zakończenia zatrudnienia pracownika w jednym projekcie i rozpoczęcia zatrudnienia w drugim Nadmieniam, że do XII 2013, żaden zespół kontrolujący z tej samej Instytucji pośredniczącej nie podniósł takiego zarzutu, jak opisany powyżej, mimo że zapis Wytycznych, przytoczony powyżej, nie zmienił brzmienia od kilku lat. Inna Instytucja Wdrażająca, która kontrolowała nasze umowy z personelem również nie miała zastrzeżeń do takiej formy zatrudniania, jaką stosujemy. Nawiązując do Państwa porady z dnia 17.06.2014 dotyczącej zatrudniania personelu na klika umów o pracę w projektach unijnych proszę o przedstawienie ekspertyzy dotyczącej kwalifikowalności wydatków przy tego typu zatrudnieniu. Proszę o możliwie najszybsze odniesienie się do sprawy.
W poprzednim pytaniu dot. kolejnych umów o pracę w ramach projektów POKL rozpatrywaliśmy możliwość zawarcia kolejnej umowy na czas określony (kolejny projekt - nowa terminowa umowa).
Obecne pytanie dotyczy zatrudniania pracowników na dwie umowy o pracę jednocześnie.
Zasady kwalifikowania wydatków i kategorie wydatków kwalifikowalnych w ramach Priorytetu X Pomoc Techniczna zostały określone w Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie korzystania z pomocy technicznej, gdzie zapisano m.in., że "zgodnie z zapisami Podrozdz. 4.5 Sekcja 1 pkt 2) Wytycznych wszystkie obowiązki i zadania realizowane przez pracownika beneficjenta w ramach jednego lub więcej projektów powinny być ujęte w jednej umowie o pracę. Jeżeli beneficjent chce zaangażować dotychczasowego pracownika będącego personelem projektu do realizacji innych zadań w ramach projektu, należy zmienić mu zakres obowiązków w ramach stosunku pracy."
Powyższa interpretacja wynika z ogólnej zasady, że pracownika z pracodawcą może łączyć jeden stosunek pracy. Zawieranie z pracownikiem dodatkowej umowy o pracę, czyli zawieranie drugiego stosunku pracy może nastąpić wyjątkowo, gdy chodzi o rodzaj pracy wyraźnie inny niż uzgodniony w podstawowym czasie pracy oraz jeżeli nie spowoduje to przekroczenia norm czasu pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracownica referent ds. administracji w dniach 01.01.2015 r. do 10.01.2015 r. przebywała na zwolnieniu lekarskim, następnie 11.01.2015 r. – 30.05.2015 r. na urlopie macierzyńskim, później 31.05.2015 r. – 11.07.2015 r. na dodatkowym urlopie macierzyńskim, kolejno 12.07.2015 r. – 09.01.2016 r. na urlopie rodzicielskim. Proszę o potwierdzenie czy pracownik uzyskał prawo do 13 wynagrodzenia za 2015 r . i co w przypadku jak nie ma z czego jej naliczyć? Czy wynagrodzenie z trzynastki naliczonej za rok 2014, a wypłaconej w marcu 2015 należy uwzględnić do „13” za rok 2015?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel został zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony ponieważ nie posiadał pełnych kwalifikacji , obecnie posiada pełne kwalifikacje. Czy mogę go teraz zatrudnić na podstawie mianowania?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownica zatrudniona na czas nieokreślony. Urodzona 25.01.1959r. Przedstawiam sytuację: od 01.09.2014 r. do 11.03.2015r -zwolnienie lekarskie (182 dni) od 12.03.2015 do 09.07.2015r świadczenia rehabilitacyjne. Pracownica starała się o rentę -otrzymała odpowiedz negatywną. Wróciła do pracy 10.07.2015r, a od 03.08.2015r do 20.12.2015r znów przebywa na zwolnieniu lekarskim( być może, że znów będzie 182 dni , a potem starania o świadczenia rehabilitacyjne). Moje pytanie brzmi. Czy mogę obecnie zwolnić pracownika na podstawie wyżej opisanej sytuacji? Jeśli nie to kiedy mogę rozwiązać umowę z takim pracownikiem który tak dużo choruje? Kiedy pracownica zostanie objęta ochroną przedemerytalną wg obowiązujących na dzień dzisiejszy przepisów? Bardzo proszę o poradę.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę zlecić pedagogowi szkolnemu 2 godz. logopedii w ramach jego 20 godz. pensum? Zaznaczam, że pedagog ma kwalifikacje do logopedii.
- Zwracam się z prośbą o udzielenie odpowiedzi na pytanie.Nauczyciel muzyki od września 2018 r. przeszedł w stan nieczynny do lutego 2019 r. z powodu braku etatu po wygaszanym gimnazjum.W roku szkolnym 2016/17 nauczyciel miał następujące pensum: 10/18 w gimnazjum i 3/18 w szkole podstawowej. Czy taka osoba może być zatrudniona w innej szkole na 5/18 pozostając w stanie nieczynnym. Czy mogę powołać się na art. 20 pkt. 8 Karty Nauczyciela. Dyrektor szkoły w której pracował nauczyciel poinformował ,że w stosunku do nauczycieli wygaszanego gimnazjum stosuje się inne przepisy.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe