Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaki jest obecnie dzienny i tygodniowy wymiar godzin lekcyjnych w technikum i branżowej szkole I stopnia?
Zgodnie z zapisem § 1 pkt 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 [dalej: rozporządzenie] dyrektor jednostki systemu oświaty ustala z nauczycielami potrzebę modyfikacji zestawu programów wychowania przedszkolnego i szkolnego zestawu programów nauczania. Ma to służyć teamu, żeby uczniowie byli równomiernie obciążeni nauką. .
Podkreślić należy, że konieczne jest zachowanie zgodności szkolnych programów nauczania
z ramowymi planami nauczania, których nadrzędnym celem jest umożliwienie realizacji podstawy programowej. Żaden przepis rozporządzenia nie zwolnił dyrektorów szkół
i nauczycieli z obowiązku realizacji przez szkołę podstawy programowej. Jednakże treści powinny być tak przygotowane, aby równomiernie obciążać uczniów w każdym dniu.
Tygodniowy wymiar godzin w poszczególnych typach szkół, w podziale na klasy i przedmioty określony jest w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r. poz. 639 z późn. zm.). W przypadku technikum wymiar ten wskazano w załączniku nr 5 ( RAMOWY PLAN NAUCZANIA DLA TECHNIKUM, W TYM TECHNIKUM SPECJALNEGO DLA UCZNIÓW W NORMIE INTELEKTUALNEJ: NIEPEŁNOSPRAWNYCH, NIEDOSTOSOWANYCH SPOŁECZNIE ORAZ ZAGROŻONYCH NIEDOSTOSOWANIEM SPOŁECZNYM), a dla szkoły branżowej I stopnia- w załączniku nr 7 ( RAMOWY PLAN NAUCZANIA DLA BRANŻOWEJ SZKOŁY I STOPNIA, W TYM BRANŻOWEJ SZKOŁY I STOPNIA SPECJALNEJ DLA UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH1), NIEDOSTOSOWANYCH SPOŁECZNIE ORAZ ZAGROŻONYCH NIEDOSTOSOWANIEM SPOŁECZNYM, PRZEZNACZONY DLA UCZNIÓW BĘDĄCYCH ABSOLWENTAMI OŚMIOLETNIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ).
Z tekstem rozporządzenia można zapoznać się pod następującym linkiem: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190000639
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaką liczbę godzin należy przeznaczyć na naukę języka angielskiego w oddziale przedszkolnym od września 2015? (czy 1h czyli dwa zajęcia po 30 minut?)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam
Mam ucznia nie z mojego obwodu w gimnazjum. Jest przyjęty do naszej szkoły od września 2010. W tej chwili powtarza drugą klasę. Uczeń sprawia ogromne problemy wychowawcze. Chciałabym go redelegować do macierzystej szkoły. Proszę o pomoc jak to zrobić zgodnie z przepisami.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- WSO w statucie ośmioletniej szkoły podstawowej. Jakie nowe zapisy należy umieścić w WSO?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w placówce niepublicznej musi zostać powołany zespół d/s pomocy psychologiczno-pedagoicznej. W placówce nie przebywają dzieci z orzeczeniami i potrzebie kształcenia specjalnego, ani o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Z dziećmi w ramach wyrównywania deficytów lub z dziećmi uzdolnionymi prowadzi sie pracę indywidualną i wyrównawczą. Udokumentowanie stanowią karty oddziaływań indywidualnych prowadzone przez nauczycieli.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona na podstawie mianowania, w luty ukończyła 60 lat. W nowym roku szkolnym nie mam dla niej pełnego etatu i zamierzam jej wręczyć pismo o ograniczeniu etatu do 1/2. Rozumiem, że jeśli nauczycielka nie przyjmie nowych warunków, to zgodnie z przepisami rozwiązuję z nią stosunek pracy przez wypowiedzenie. Jaka odprawa jej wówczas przysługuje? Czy może być jeszcze inny sposób rozwiązania umowy, jeśli nauczycielka nie zgodzi się przyjąć nowych warunków zatrudnienia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe