Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka liczba dzieci obowiązuje w klasie I szkoły podstawowej od roku szkolnego 2015/2016? Czy wszedł w życie projekt mówiący o możliwości podwyższenia tej liczby do 27.
Zajęcia edukacyjne w klasach I–III szkoły podstawowej są prowadzone w oddziałach liczących nie więcej niż 25 uczniów. W przypadku przyjęcia z urzędu, w okresie od rozpoczęcia do zakończenia zajęć dydaktycznych do oddziału klasy I, II lub III szkoły podstawowej, ucznia zamieszkałego w obwodzie szkoły, dyrektor szkoły po poinformowaniu rady oddziałowej, dzieli dany oddział, jeżeli liczba uczniów jest zwiększona ponad 25. Dyrektor szkoły może odstąpić od podziału, zwiększając liczbę uczniów w oddziale ponad 25 na wniosek rady oddziałowej, oraz po uzyskaniu zgody organu prowadzącego. Liczba uczniów w oddziale klas I–III szkoły podstawowej może być zwiększona nie więcej niż o 2 uczniów. Jeżeli liczba uczniów w oddziale klas I–III szkoły podstawowej zostanie zwiększona o 2, w szkole zatrudnia się asystenta nauczyciela, który wspiera nauczyciela prowadzącego zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w tym oddziale, który może funkcjonować ze zwiększoną liczbą uczniów w ciągu całego etapu edukacyjnego.
Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 61.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zdalne rady pedagogiczne prowadzone za pośrednictwem dziennika elektronicznego są nadal prawomocne? Czy uchwały opiniujące uchwalone podczas zdalnych rad pedagogicznych mają umocowanie prawne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2016/17 obowiązują wzory świadectw w SP zgodnie z rozporządzeniem MEN z 31 maja 2017 r. natomiast obowiązujące wzory arkuszy ocen w klasach I-VI są zawarte w kilku rozporządzeniach. Bardzo proszę o podanie rozporządzenia MEN dla poszczególnych klas.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prosiłbym o wyjaśnienie jak ma wyglądać procedura przekształcenia publicznej sześcioklasowej szkoły w ośmioklasowa, ale prowadzoną przez Stowarzyszenie?
- Organ prowadzący wystąpił do dyrektora szkoły z pismem o wyłonienie kandydatów do komisji konkursowej na dyrektora szkoły. Kandydaci zostali wyłonieni zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego (została podjęta uchwała RP) i w formie pisemnej informacja o wyborze została przekazana do organu prowadzącego. Organ prowadzący unieważnił postępowanie konkursowe, gdyż stwierdził że dyrektor szkoły nie przekazał uchwały rady pedagogicznej z wyboru kandydatów do komisji konkursowej do organu prowadzącego. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku wyboru kandydatów z rady rodziców. Obie informacje przekazano w formie pisemnej. Uchwały Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców znajdują się w dokumentacji szkoły. Czy dyrektor szkoły i przewodniczący rady rodziców mieli obowiązek przekazania do organu prowadzącego w/w uchwał? Czy nie przekazanie tych uchwał może być powodem unieważnienia postępowania konkursowego na dyrektora szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na portalu społecznościowym na grupie prywatnej wieczorem kilku uczniów napisało o zdarzeniu dotyczącym nauczycielki używając słów „poroniła i ok bo pewnie urodziłaby kolejne dziecko z Downem”. Nauczycielka rzeczywiście poroniła, a jej poprzednie dziecko ma z niepełnosprawnością. Dzieci nie pisały nic więcej, a informację miały od ucznia będącego bliską rodziną nauczycielki. W szkole odbyło się spotkanie rodziców i dzieci, które był na tej grupie z wychowawcą, pedagogiem i dyrektorem. Dzieci i rodzice przeprosili nauczycielkę, ona przyjęła przeprosiny, podała rękę, ale później za kilka tygodni wniosła sprawę do sądu rodzinnego. Czy taki czyn powinnam, jako dyrektor, zgłosić na policję, skoro była to jednorazowa sytuacja, wyjaśniona w szkole zgodnie z obowiązującymi u nas procedurami? Czy nauczycielka miała prawo wymusić na wychowawczyni pokazanie prywatnych rozmów? Czy nie jest to złamanie prywatności grupy? Nie powinny tak pisać, ale nie popełniły według mnie żadnego czynu karalnego, a za ten incydent przeprosiły i okazały skruchę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe