Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak w praktyce zorganizować zajęcia w ramach zindywidualizowanej ścieżki kształcenia dla ucznia klasy I szkoły podstawowej, który otrzymał opinię z poradni? Poradnia wskazała zakres, w ktorym uczeń nie może brać udziału w zajęciach wspólnie z oddziałem - są to edukacje polonistyczna, matematyczna i przyrodnicza oraz język obcy. Nasuwają się więc pytania: 1. Czy należy przez to rozumieć, że zajęcia w ramach tych edukacji powinny odbywać się wyłącznie indywidualnie? 2. Skoro dyrektor ma ustalić wymiar godzin to czy oznacza to,że ustalony wymiar nie musi odpowiadać liczbie godzin z ramowego statutu? 3. Jeśli ZŚK ma być organizowana z godzin do dyspozycji dyrektora, (których już w tym roku szkolnym nie ma) to skąd wziąć na to środki?
1. Czy należy przez to rozumieć, że zajęcia w ramach tych edukacji powinny odbywać się wyłącznie indywidualnie? Tak – te zajęcia z edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej oraz z języka obcego nowożytnego mają odbywać się indywidualnie, albowiem w opinii PPP wskazano zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia właśnie w tym zakresie. Jest to nowa forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej, która obejmuje wszystkie zajęcia edukacyjne z podziałem na te realizowane przez dziecko z oddziałem klasowym + realizowane z nim indywidualnie.
2. Skoro dyrektor ma ustalić wymiar godzin to czy oznacza to, że ustalony wymiar nie musi odpowiadać liczbie godzin z ramowego statutu? Tego rozporzadzenie w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej nie wyjasnia. Zapis mówi jedynie o tym, że tygodniowy wymiar godzin realizowanych indywidualnie z uczniem ustala - z uwzględnieniem opinii poradni - dyrektor szkoły, biorąc pod uwagę konieczność realizacji przez ucznia całej podstawy programowej, przewidzianej na dany etap edukacyjny.
3. Jeśli ZŚK ma być organizowana z godzin do dyspozycji dyrektora, (których już w tym roku szkolnym nie ma) to skąd wziąć na to środki? Niestety, dyrektorowi w tej sytuacji pozostaje negocjowanie z organem prowadzącym sprawy przydzielenia dodatkowych funduszy na opłacenie tych dodatkowych godzin dla nauczycieli. Musi zatem aneksować projekt organizacyjny na bieżacy rok szkolny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel otrzymał zgodę na organizację wycieczki do Dubaju dla uczniów z naszej szkoły. Ku memu zdziwieniu znalazł 33 uczniów - wszyscy z naszej szkoły. W wycieczce ze szkoły jedzie 2 nauczycieli jako opiekunowie (wliczeni w koszty wycieczki) i 5 nauczycieli (z naszej szkoły) to uczestnicy wraz z małżonkami. 5 nauczycielom wyraziłem zgodę na dofinansowanie ze środków ZFŚS. Dwoje członków komisji opiniującej wydatkowanie z ZFŚS wyraziło opinie, że dyr. preferuje niektórych nauczycieli i łamie zasady wydatkowania finansów mimo, że w regulaminie jest zapis o dofinansowaniu krajowych i zagranicznych wczasów oraz wycieczek pracowniczych organizowanych przez lub zakupionych przez pracodawcę. Wymienieni dostaną dofinansowanie zgodnie z progiem dochodowym. Czy moja decyzja jest błędna i przekraczam swoje uprawnienia? Mam zamiar podpisać umowę. Dodam, że wycieczka odbędzie się w czasie ferii szkolnych w styczniu 2020 r. Nie prosiłem komisji o opiniowanie wymienionej wycieczki. W szkole jest już podpisana umowa - wycieczka do Białorusi (czerwiec 2020) oraz zebranych jest 18 chętnych na wycieczkę - lipiec/sierpień 2020 r. W szkole pracuje 114 pracowników w tym 81 nauczycieli i wszyscy korzystają ze świadczeń zgodnie z progiem dochodowym.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie zakresu obowiązków pedagoga specjalnego w szkole podstawowej oraz przykładowych wpisów w dzienniku zajęć tego pedagoga.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin karcianych powinien realizować nauczyciel pracujący na 1,4 etatu w danym roku szkolnym ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy bibliotekarzowi i pedagogowi należą się godziny ponadwymiarowe w czasie zdalnego nauczania? Bibliotekarz ma 1,5 etatu, czyli 15 godzin ponadwymiarowych, a pedagog ma 1,25 etatu, czyli ok. 7 godzin ponadwymiarowych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła publiczna prowadzona przez organ inny niż JST ma obowiązek przeprowadzenia procedury wyłonienia ubezpieczyciela polisy NNW dla uczniów,czy tez może wybrać według własnego uznania nie uzasadniając wyboru?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe