Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w przedszkolu nauczyciel języka angielskiego powinni zgłosić program nauczania języka angielskiego a dyrektor dopuścić program do użytku w przedszkolu? Jeżeli tak to czy jest na to podstawa prawna?
Zgodnie z brzmieniem art.22a ust.1 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty
(tekst jedn.: Dz.U. z 2017r. poz.2198 z późn.zm.) nauczyciel przedstawia dyrektorowi przedszkola program nauczania języka angielskiego w przedszkolu. Program nauczania języka angielskiego powinien uwzględniać treści zawarte w zał. nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Naroodwej z dnia 14 grudnia 2017r. w sprawie podstawy prgramowej wychowania przedszkolnego (...) - Dz.U.z 2017r. poz.356) oraz być dostosowany do potrzeb i możliwości dzieci. Z nauki języka angielskiego w przedszkolu powinny korzystać wszytkie dzieci, niezależnie od wieku.
Na podstawie art.22a ust.6 dyrektor przedszkola, po zasięgnieciu opinii rady pedagogicznej, dopuszcza przedstawiony przez nauczyciela jezyka angielskiego program do użytku w przedszkolu, oraz wprowadza do zestawu programów wychowania przedszkolnego na rok szkolny 2017/2018. Realizacja programu nauczania języka angielskiego odbywa się głównie w formie zabawy.
Podstawa prawna:
art.22a ust.1, 6 i 7 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty ( tekst jedn.: Dz.U. z 2017r. poz.2198 z późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak w praktyce zorganizować zajęcia w ramach zindywidualizowanej ścieżki kształcenia dla ucznia klasy I szkoły podstawowej, który otrzymał opinię z poradni? Poradnia wskazała zakres, w ktorym uczeń nie może brać udziału w zajęciach wspólnie z oddziałem - są to edukacje polonistyczna, matematyczna i przyrodnicza oraz język obcy. Nasuwają się więc pytania:
1. Czy należy przez to rozumieć, że zajęcia w ramach tych edukacji powinny odbywać się wyłącznie indywidualnie?
2. Skoro dyrektor ma ustalić wymiar godzin to czy oznacza to,że ustalony wymiar nie musi odpowiadać liczbie godzin z ramowego statutu?
3. Jeśli ZŚK ma być organizowana z godzin do dyspozycji dyrektora, (których już w tym roku szkolnym nie ma) to skąd wziąć na to środki?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę czy nauczyciele, jadąc na wycieczkę szkolną, mogą zabierać swoje prywatne dzieci?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecko, które nie jest niepełnosprawne intelektualnie, a według orzeczenia ma niepełnosprawności sprzężone- słabe widzenie, niepełnosprawność ruchową, mpd. (tak jest to ujęte w orzeczeniu) może otrzymać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną reprezentującą Radę Miasta. Czy w protokole pokontrolnym powinien znaleźć się punkt dotyczący uwag zgłoszonych przez kontrolowanego? Jeśli nie, czy kontrolowany może sam zgłosić takie uwagi do protokołu i czy powinny być jednoznacznie one przyjęte? Czy Komisja Rewizyjna ma prawo głosować, które punkty i uwagi przyjąć, a które odrzucić? I ewentualnie jakie przepisy to regulują?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Przyjęłam dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego do Przedszkola z oddziałami integracyjnymi. Zalecenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej realizacja kształcenia w Przedszkolu Specjalnym. Kierownik Oświaty z Gminy odmówiła subwencji na dziecko. Tłumacząc, że jako Przedszkole Integracyjne nie mogę przyjąć dziecka. Uważam że mogłam przyjąć, a nawet powinnam, zapewniając zalecenie realizacji potrzeb edukacyjnych. A rodzic ma prawo wyboru.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe