Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Przepisy ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r., poz. 1062) stanowią, że zapewnienie dostępności...

PORADA PRAWNA

23 maja 2022 Inne

Jak przygotować raport o dostępności w przedszkolu niepublicznym? Jakie elementy powinien zawierać taki dokument? Kto jest uprawniony do jego przygotowania? Jaki urząd może kontrolować prawidłowość przygotowania raportu?

Przepisy ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r., poz. 1062) stanowią, że zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami jest obowiązkiem podmiotów publicznych lub podmiotów uzależnionych finansowo, kapitałowo organizacyjnie od podmiotów publicznych. Ustawa w węższym zakresie reguluje obowiązek zapewniania dostępności przez podmioty niepubliczne. Egzekwowanie obowiązku od podmiotów niepublicznych jest możliwe w przypadku zlecenia lub powierzenia w ramach umowy realizacji zadań publicznych finansowanych z udziałem środków publicznych lub w przypadku udzielenia zamówienia publicznego (art. 4 ust. 3–4 ww. ustawy).

Niepubliczne przedszkola otrzymują dotacje od jednostek samorządu terytorialnego na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1930). Organ prowadzący niepubliczne przedszkole w zakresie działania przedszkola, jako działalności finansowanej z dotacji samorządowej, jest zobowiązany do przekazania co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku, raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w danym podmiocie, i publikowania go na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a jeżeli nie ma strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej – na swojej stronie internetowej. Zakres przedmiotowy raportu wyznacza przepis art. 11 ust. 2 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Raport o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zawiera:

  1. informacje w zakresie spełniania przez dany podmiot, w ramach prowadzonej działalności, minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6;
  2. w każdym przypadku zapewnienia dostępu alternatywnego zgodnie z art. 7 – analizę uzasadniającą brak zapewnienia dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami.

Raport sporządza się na specjalnym formularzu opracowanym przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego i udostępnionym na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej tego ministra. Poprawność przygotowania raportu może być kontrolowana przez NIK jako organ kontroli państwowej.
 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT