Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinno wyglądać rozliczenie zaangażowania nauczycieli do realizacji zadań w projektach Unijnych? W wytycznych materiału opracowanego przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej http://www.kuratorium.szczecin.pl/wp-content/uploads/2018/12/zalacznik_nr3.pdf można wyczytać, że miesięczne zaangażowanie nauczyciela nie może przekraczać 276 godzin miesięcznie. Nauczyciel realizujący zatrudnienie w wymiarze 18/18 wówczas jego tygodniowy czas pracy wynosi 40 godzin. Jak należy potraktować nauczyciela realizującego 27/18 godzin dydaktycznych – również jako 40 godzin tygodniowo – czy jeżeli to jest 1,5 etatu to 60 godzin tygodniowo? Czy liczba tygodni pracy dydaktycznej w danym miesiącu (grudzień trzy – wrzesień cztery) ma wpływ na przeliczenie liczby 276 godzin?
Należy zsumować liczbę godzin faktycznie zrealizowanych od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego przez danego nauczyciela zarówno w ramach zatrudnienia w szkole (po 40 godzin tygodniowo przy zatrudnieniu na pełen etat) wraz z godzinami ponadwymiarowymi i doraźnymi zastępstwami oraz zajęcia faktycznie zrealizowane w tym czasie w ramach projektu unijnego (Pkt 8 podrozdziału 6.15 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020, https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/77628/1_wytyczne_wz_kwalifikowalnosci_wydatkow.pdf). Ilość pełnych i niepełnych tygodni pracy nauczyciela w poszczególnych miesiącach wpływa na czas, który jest przez niego rzeczywiście wypracowywany; limit godzin pracy nauczyciela pozwalający na sfinansowanie ze środków unijnych wynagrodzenia nauczyciela za prowadzenie zajęć w ramach projektu unijnego nie może przekroczyć łącznie 276 godzin miesięcznie. Nauczyciel realizujący 27 godzin w ramach pensum 18 – godzinnego pracuje tygodniowo 40 godzin (w ramach etatu 18/18) oraz 9 godzin ponadwymiarowych, czyli w tygodniu razem 49 godzin (art. 35 ust. 1 i 2, art. 42 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracownik nie dostarczył do Komisji Socjalnej zaświadczenia, że dziecko się nadal uczy. Jakie są tego skutki? Jak należy traktować informację pracownika o sytuacji życiowej i materialnej pracownika?
- Rodzic posłał dziecko do szkoły o rok wcześniej, ponieważ miał takie prawo. Obecnie dziecko jest w klasie 7, a rodzic (a także dziecko) widzi konieczność ze względu na rozwój swojego dziecka, aby pozostało jeszcze rok w klasie 7. Dziecko nie rokuje szans na nieuzyskanie promocji, ale rodzic kieruje się dobre swojego dziecka. Czy istnieje taka możliwość prawna? Jeśli tak, to jakie kroki powinien podjąć rodzic?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku, gdy została dokonana zmiana w zakresie składu kadry pedagogicznej punktu przedszkolnego, należy przedłożyć do wiadomości organu ewidencyjnego aktualny wykaz kadry pedagogicznej wraz z jej kwalifikacjami?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Kto potwierdza "za zgodność z oryginałem" dokumenty do konkursu na dyrektora szkoły składane przez dyrektora szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W związku z likwidacją i wykreśleniem z ewidencji Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1, a tym samym utworzeniem w to miejsce nowej Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 prowadzonej przez nowy organ,zwracamy się z prośbą o udzielenie nam wskazówek jakie działania należy podjąć, aby dokumenty NPPP nr1 zostały przekazane NPPP nr 2. Zgodnie z art. 84 pkt 4 ustawy dokumentację należy przekazać organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny ( w tym wypadku proszę o przesłanie procedur przekazania).
Nasi dotychczasowych klienci, niejednokrotnie powracają do nas na diagnozy, konsultacje, terapie lub po dodatkowe odpisy opinii, czy też proszą o wgląd do badań. Przekazanie tych dokumentów organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny byłoby w tym momencie bardzo dużym utrudnieniem dla osób korzystających z naszych usług (byli by przekierowywani do Kuratorium), a także specjalistów obecnie przeprowadzających badania i konsultacje z uwagi na niemożność wglądu do dotychczasowej dokumentacji. Podkreślam, że zmienił się tylko organ prowadzący oraz nazwa poradni. Zmiana nastąpiła na zasadzie „przejęcia” poradni poprzez wykreślenie z ewidencji starej i wpisanie nowej placówki, natomiast zatrudniona kadra, wyposażenie oraz siedziba pozostały bez zmian. Sensowne wydaje się być w tym przypadku przekazanie dokumentacji pomiędzy dwoma organami co z pewnością ułatwiło by pracę specjalistów oraz funkcjonowanie poradni, a także było by z korzyścią dla dzieci i młodzieży korzystającej nadal z naszych usług, których dobro jest naszym dobrem najwyższym. W związku z tym proszę o udzielenie informacji jakie działania należy podjąć, w przypadku: - przekazania całej dokumentacji nie do organu sprawującego nadzór pedagogiczny, ale aby przekazanie nastąpiło pomiędzy dwoma organami prowadzącymi poradnię (byłym i obecnym), oraz - kiedy rozpoczęto badania w kierunku Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, a kontynuacja nastąpi w NPPP nr2 ( badanie psychologiczne i pedagogiczne wykonane na testach dla dzieci powtórzone w ciągu miesiąca będzie nierzetelne i nie odzwierciedlające faktycznego stanu zdolności i kompetencji dziecka).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe