Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinno wyglądać rozliczenie zaangażowania nauczycieli do realizacji zadań w projektach Unijnych? W wytycznych materiału opracowanego przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej http://www.kuratorium.szczecin.pl/wp-content/uploads/2018/12/zalacznik_nr3.pdf można wyczytać, że miesięczne zaangażowanie nauczyciela nie może przekraczać 276 godzin miesięcznie. Nauczyciel realizujący zatrudnienie w wymiarze 18/18 wówczas jego tygodniowy czas pracy wynosi 40 godzin. Jak należy potraktować nauczyciela realizującego 27/18 godzin dydaktycznych – również jako 40 godzin tygodniowo – czy jeżeli to jest 1,5 etatu to 60 godzin tygodniowo? Czy liczba tygodni pracy dydaktycznej w danym miesiącu (grudzień trzy – wrzesień cztery) ma wpływ na przeliczenie liczby 276 godzin?
Należy zsumować liczbę godzin faktycznie zrealizowanych od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego przez danego nauczyciela zarówno w ramach zatrudnienia w szkole (po 40 godzin tygodniowo przy zatrudnieniu na pełen etat) wraz z godzinami ponadwymiarowymi i doraźnymi zastępstwami oraz zajęcia faktycznie zrealizowane w tym czasie w ramach projektu unijnego (Pkt 8 podrozdziału 6.15 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020, https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/77628/1_wytyczne_wz_kwalifikowalnosci_wydatkow.pdf). Ilość pełnych i niepełnych tygodni pracy nauczyciela w poszczególnych miesiącach wpływa na czas, który jest przez niego rzeczywiście wypracowywany; limit godzin pracy nauczyciela pozwalający na sfinansowanie ze środków unijnych wynagrodzenia nauczyciela za prowadzenie zajęć w ramach projektu unijnego nie może przekroczyć łącznie 276 godzin miesięcznie. Nauczyciel realizujący 27 godzin w ramach pensum 18 – godzinnego pracuje tygodniowo 40 godzin (w ramach etatu 18/18) oraz 9 godzin ponadwymiarowych, czyli w tygodniu razem 49 godzin (art. 35 ust. 1 i 2, art. 42 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry! Po raz drugi zwracam się z prośbą dotyczącą opracowania wzoru statutu dla szkoły podstawowej w oparciu o bieżące akty prawne.Z góry dziękuję!Proszę również o podanie ewentualnego terminu realizacji tego zadania.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Podległy nauczyciel notorycznie uchyla się od hospitacji zajęć lekcyjnych,pomimo harmonogramu. Na zapowiedzianą hospitację nie przychodzi do pracy przedstawia tygodniowe L4. Niezapowiedzianą- uchyla się od przeprowadzenia lekcji.Jedna hospitacja tak wyglądała : Nauczyciel odmówił przeprowadzenia lekcji , siedział przy biurku 40 min.,panowała cisza, dyrektor czyli ja zajęłam ławkę na końcu, przyglądałam i przysłuchiwałam się ciszy, uczniowie pozostawieni bezczynnie coś szeptem mówili do siebie.W mojej ocenie- stan niedopuszczalny, porażka. Nauczyciel z 25 letnim stażem pracy zachowuje się niekompetentnie,kategorycznie odmówił prowadzenia lekcji w mojej obecności -Technika kl. V. Brak rozkładów nauczania ,wpisy do Dziennika lekcyjnego-chaos. Próbuje od trzech lat zobaczyć lekcję Tej nauczycielki. Wobec niemożności zamierzam wystawić negatywną ocenę pracy. Przygotowałam projekt oceny pracy, ale nie udało mi się uzyskać podpisu- nauczycielka przebywa na
L4 do dzisiaj. Jak powinnam dalej postąpić- czy wysłać listem poleconym projekt oceny? Dyrektor SP.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- WITAM, PROSZĘ O PODPOWIEDZ JAK POWINIEN WYGLĄDAĆ DOKUMENT, KTÓRYM DYREKTOR SZKOŁY ODRACZA DZIECKO OD PODJĘCIA NAUKI W PIERWSZEJ KLASIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ. POZDRAWIAM
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór pisma do organu prowadzącego, które dotyczy realizacji 2 obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego. Rozp. Men 9 sierpień 2011r.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jeden z rodziców zarzucił szkole, że nakaz chodzenia w maseczkach na szkolnych korytarzach podczas przerw (wspólna przestrzeń) narusza wolność dzieci. Straszył nauczyciela, że jeśli dziecko będzie miało wpisaną uwagę za nienoszenie maseczki, przyjdzie z prawnikiem. Bardzo proszę o podstawę prawną. Czy możemy w szkole wymagać zakładania maseczek od dzieci, nauczycieli i wchodzących do szkoły rodziców? Obecnie rozdajemy maseczki, ale są uczniowie, którzy notorycznie lekceważą prośby.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe