Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinna być przeprowadzona rekrutacja w szkole podstawowej na rok 2014/15? Wskazane byłyby jakieś przykładowe dokumenty np. zasady, procedura, jakie kryteria, terminy, sposób przeprowadzania itd.?
Szanowni Państwo, dokumenty zostaną niebawem przygotowane przez naszych ekspertów, jednocześnie informujemy o możliwości zgłaszania zapotrzebowania poprzez: - http://nadzor-pedagogiczny.pl/lista-propozycji-nowych-dokumentow. Zachowane zostają dotychczasowe rozwiązania dotyczące rekrutacji uczniów do szkół podstawowych i gimnazjów. Zatem uczniowie mieszkający w obwodzie danej szkoły są przyjmowani z urzędu, bez postępowania rekrutacyjnego. Jeśli szkoła dysponuje wolnymi miejscami może przyjąć uczniów mieszkających poza obwodem szkoły, po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego. Ustawowe zasady rekrutacji: przewidują pierwszeństwo przyjęcia dzieci mieszkańców z gminy, na terenie której znajduje się szkoła, wprowadzają definicję rodziców samotnie wychowujących dzieci, uwzględniają potrzeby m.in. rodzin wielodzietnych oraz niepełnosprawnych dzieci i rodziców, zezwalają gminom na wprowadzenie dodatkowych kryteriów przyjmowania dzieci do odpowiednich placówek. Kryteria powinny uwzględniać lokalne potrzeby społeczności. Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica przez 2 lata ma orzeczenie o upośledzeniu w stopniu umiarkowanym. Od 09. 2015 prawdopodobnie będzie miała stopień upośledzenia lekki. Co z nią zrobić? Czy musi rozpocząć klasę pierwszą gimnazjum od początku zgodnie z podstawa programową? Przecież przez 1 rok nie zrealizuje nowej podstawy programowej dla uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc w zakresie organizacji nauczania ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym w gimnazjum ogólnodostępnym. W październiku uczennica otrzymała takie orzeczenie. Matka nie chce słyszeć o nauce w szkole specjalnej. Powołałam zespół i organizujemy nauczanie. Jak mam zrealizować 800 godzin plastyki i 830 godzin techniki, 130 godzin muzyki? Czy możemy te zajęcia realizować na różnych przedmiotach i zapisywać w oddzielnym dzienniku tematy dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka? Uczennica nie ma nauczania indywidualnego, a nawet gdyby zaplanować jej po 7-8 godzin tygodniowo tych przedmiotów, zanudziłaby się. Poza tym, ona bardzo chce być w klasie i razem z klasą pracować. Bardzo proszę o pomoc, jak zorganizować nauczanie z korzyścią dla dziecka, ale zgodnie z litera prawa.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od II półrocza wprowadzamy w naszej szkole (jest to szkoła podstawowa) dziennik elektroniczny. Czy do końca roku szkolnego muszą funkcjonować dwa dzienniki, czy można zakończyć dziennik w wersji papierowej na koniec pierwszego półrocza?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W związku z zakończeniem działalności gimnazjum z dniem 31 sierpnia 2019 r. muszę złożyć wniosek do organu prowadzącego o wyrażenie zgody na likwidację pieczęci urzędowych.
Na jakiej podstawie prawnej, ponieważ wszyscy powołują się na art. 25 Rozporządzenia z 7 grudnia 1955 roku, a przecież ono 24 września 2005 roku utraciło moc.
Przy czym to z 2005 roku również już utraciło moc.
Obecnie została wydana Ustawa z 2018 poz. 441 z póź. zm., do której to ustawy miało być wydane zgodnie z art. 16d rozporządzenie określające procedury pieczęci urzędowych.
Bardzo proszę o przekazanie aktualnych aktów prawnych na podstawie, których występuję do organu prowadzącego, a potem do Mennicy Polskiej S.A.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Do szkoły podstawowej zostało zapisanych 152 uczniów. Czy można utworzyć dwie klasy 26-osobowe bez zatrudniania asystenta nauczyciela?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe