Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do I klasy szkoły podstawowej została przyjęta uczennica z orzeczeniem o kształceniu specjalnym ze względu na autyzm. Rodzice zgłosili potrzebę korzystania ze świetlicy szkolnej do godziny 16. Jakie warunki należy zapewnić w/w dziecku? Ile osób może być w grupie? Czy osoba prowadząca zajęcia musi mieć kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej? Czy musi to być nauczyciel wspomagający/wspierający nauczyciela w czasie zajęć dydaktyczno-wychowawczych?
Konieczność zapewnienia na świetlicy jakichś warunków dostosowanych do indywidualnych potrzeb konkretnego dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego mógłby określać wyłącznie IPET, ponieważ nie są one wymienione w żadnym obowiązującym przepisie - § 6 ust. 1 pkt 2 i pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578). W świetlicy szkolnej w szkole ogólnodostępnej liczba dzieci w oddziale pod opieką jednego nauczyciela (wychowawcy świetlicy) nie może przekraczać 25 osób - § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. u. z 2019 r., poz. 502). Wychowawca świetlicy nie musi mieć kwalifikacji z pedagogiki specjalnej jak nauczyciel wspomagający, ponieważ wystarczające jest np. posiadanie kwalifikacji nauczyciela szkoły podstawowej - § 24 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575). Ewentualna obecność na tych zajęciach również nauczyciela wspomagającego jest uzależniona od tego, czy taka potrzeba została określona dla danego dziecka w IPET - § 6 ust. 1, § 7 ust. 7 pkt 1 rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- mam problemy z nauczycielem dyplomowanym ( zatrudnienie na podstawie mianowania), nie radzi sobie absolutnie w klasach, w których są trudniejsi uczniowie. obecnie wyjaśniam skargę od rodziców dot. odsunięcia od prowadzenia lekcji.Ma on goły etat. Jeśli okaże się to zasadne, czy mogę mu zabrać 4 godziny przedmiotu i dopełnić etat w świetlicy szkolnej ( zmiana warunków pracy), bo wypowiedzenie dla nauczyciela dyplomowanego i ograniczenie etatu jest chyba nierealne.....
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy magister biologii może uczyć przyrody w szkole podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Po byłej kotłowni CO zostały zorganizowane pracownie zajęć praktycznych (warsztaty), których posadzka jest poniżej gruntu od 0,4 m do 1,2 m. Na wykonanie posadzki, instalacji CO, instalacji elektrycznej, mechanicznej wentylacji zostały pozyskane środki zewnętrzne w 2018 r. Kontrola sanepidu zarzuciła, że zajęcia szkolne (zajęcia praktyczne) dla uczniów w zawodzie murarz, technik budownictwa nie mogą być prowadzone poniżej gruntu. W powyższych pracowniach uczniowie uczą się praktycznego wykonywania murów, tynków, izolacji, zbrojenia. Proszę o pomoc jak rozwiązać problem. Dodam, że dokumentacja na modernizacje była przygotowana i zatwierdzona. Ponadto otrzymaliśmy akredytację na prowadzenie egzaminów zawodowych praktycznych i od wielu lat odbywają się egzaminy prowadzone przez egzaminatorów z wielu szkół objętym obszarem OKE Kraków.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór dokumentu zwolnienie z zajęć wychowania fizycznego.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Do oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej poprzedni dyrektor (pracował do 31.08.) przyjął dwulatka (grupa 3, 4-latków) na podstawie umowy z rodzicami. W tej chwili nauczycielka zgłasza, że nie może zapewnić temu dziecku bezpieczeństwa (pomimo, że posiada w tej grupie osobę do pomocy). Jestem dyrektorem od 1.09. i jest to dla mnie trudna sytuacja. Nauczycielka postanowiła zgłosić tę sprawę na posiedzeniu Rady Pedagogicznej i zapisać w protokole. Proszę o pomoc, jak powinnam postąpić.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe