Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinna brzmieć treść pisemnego potwierdzenia przekształcenia stosunku pracy na podstawie mianowania, jeśli akt mianowania wydany był przed 2000 r. i spełnione były wszystkie warunki?
Przepisy prawa oświatowego nie określają szczegółowo, jak powinno brzmieć potwierdzenie mianowania. Zarówno to dawne, jak i obecne przekształcenie stosunku pracy nastepuje z mocy prawa, a dokument wystawiany przez szkołę jest jedynie pisemnym tego potwierdzeniem. Powinien zatem zawierać przede wszystkim takie dane jak: określenie podmiotu, którego dotyczy, datę przekształcenia stosunku pracy na mianowanie oraz spełnione warunki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy urzędnik organu prowadzącego może skontrolować akta osobowe pracowników przedszkola, dokładniej: "prawidłowość prowadzenia akt"(zakres kontroli). Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli wydał Wiceprezydent, który zajmuje się m.in. sprawami oświaty.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o udzielenie odpowiedzi na pytanie.Nauczyciel muzyki od września 2018 r. przeszedł w stan nieczynny do lutego 2019 r. z powodu braku etatu po wygaszanym gimnazjum.W roku szkolnym 2016/17 nauczyciel miał następujące pensum: 10/18 w gimnazjum i 3/18 w szkole podstawowej. Czy taka osoba może być zatrudniona w innej szkole na 5/18 pozostając w stanie nieczynnym. Czy mogę powołać się na art. 20 pkt. 8 Karty Nauczyciela. Dyrektor szkoły w której pracował nauczyciel poinformował ,że w stosunku do nauczycieli wygaszanego gimnazjum stosuje się inne przepisy.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy podczas remontu w szkole mogę płacić dodatek sprzątaczce
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel posiadający ukończone studia podyplomowe w zakresie wczesnego i całożyciowego wspomagania rozwoju i edukacji oraz rewalidacji uczniów z autyzmem i/lub zespołem Aspergera powinien zostać zatrudniony z pensum 18 czy 22 godziny?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy pedagogiem szkolnym może być nauczyciel, który ukończył studia II stopnia Pedagogika opikuńczo-wychowawcza? Kuratorium kwestionuje kwalifikacje. W suplemencie uczelnia odsyła do informacji o kwalifikacjach umieszczonych na stronie www strona już nie istnieje, a uczelnia twierdzi że nie jest możliwe odtworzenie tych informacji. Co wpływa na to, że po ukończeniu kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza na jednej uczelni uzyskuje się kwalifikacje do pracy jako pedagog szkolny, a na innej nie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe