Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak potraktować na III etapie edukacyjnym język obcy, który na II etapie był językiem nieobowiązkowym, ale dziecko na niego uczęszczało- czy w III etapie uczymy tego języka na poziomie III.0 czy III.1. Jaki zapis poziomów powinien znaleźć się w dokumentacji szkolnej.
Zgodnie z zalecanymi warunkami i sposobem realizacji podstawy programowej z zakresu języka obcego nowożytnego (załącznik nr 4 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz. U. z 2012 r., poz. 977 z późn. zm.) warunkiem rozwijania umiejętności językowych na III etapie edukacyjnym jest zapewnienie uczniom kontynuacji nauki języka obcego nowożytnego nauczanego w szkole podstawowej. Nauczyciele powinni właściwie określić i wykorzystać zdobyte przez uczniów w szkole podstawowej umiejętności językowe. W tym celu konieczne jest przeprowadzenie testów, które pozwolą na zakwalifikowanie uczniów do odpowiednich grup zaawansowania. Na III etapie edukacyjnym określono dwa poziomy nauczania języków obcych nowożytnych: poziom III.0 - dla początkujących i poziom III.1 - dla kontynuujących naukę. Od wyników testów przeprowadzonych przez nauczyciela zależy poziom zaawansowania (III.0 lub III.1), który w związku z jego realizacją, znajdzie odzwierciedlenie w dokumentacji szkolnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń, który przeszedł z innej szkoły i tam uzyskał ocenę z techniki,musi uczęszczać na zajęcia z tego przedmiotu w nowej szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są uprawnienia finalistów konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W bursie przebywa młodzież z Ukrainy i w okresie ferii świątecznych nie ma możliwości wyjechać do domów rodzinnych. Czy w tej sytuacji placówka ma obowiązek zapewnić im opiekę opiekuńczo-wychowawczą w święta? Czy dyrektor ma prawo zmusić wychowawców do pracy w święta, np. w Boże Narodzenie czy w Wielkanoc? Nadmieniam, że wymieniona bursa jest placówką publiczną podległą pod starostwo i zgodnie ze statutem jest placówką feryjną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem małej prywatnej szkoły (LO). W klasie pierwszej jest tylko dwoje uczniów. Niestety oboje chorują i bardzo często są nieobecni w szkole.
W przypadku kiedy nie ma obu uczniów, co należy wpisać do dziennika lekcyjnego: temat lekcji czy informacje, że lekcja się nie odbyła z powodu nieobecności uczniów? W jaki sposób rozpisywać tematy, aby była zrealizowana odpowiednia liczba godzin? Nadmieniam, że nauczyciele są w szkole w gotowości do pracy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia rewalidacyjne z uczniem z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym uczęszczającym do gimnazjum ogólnodostępnego może realizować pedagog szkolny w ramach swoich obowiązków?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe