Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak poprawnie należy wypełnić arkusze ocen w szkole podstawowej? Co należy wpisać uczniowi z orzeczeniem i czy należy w dwóch rubrykach wpisywać oceny kl.6 jeśli są takie same?
W arkuszu ocen powinny być wpisane wyniki klasyfikacji rocznej, a następnie wyniki klasyfikacji końcowej, czyli wyniki ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych, które uczeń realizował na danym etapie edukacyjnym. Na arkuszach ocen uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim nad tabelą w części dotyczącej wyników klasyfikacji w danym roku szkolnym umieszcza się adnotację „uczeń/uczennica realizował (a) program nauczania dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb na podstawie orzeczenia wydanego przez zespół orzekający działający w ..... ”, wpisując nazwę poradni psychologiczno-pedagogicznej, w której działa zespół, który wydał orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Podstawa prawna :1. Ustawa z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności Rozdział 3a. Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji ze zm.: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji; 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (ze zm.), w szczególności Załącznik nr 1 ust. 10.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób rozliczyć realizację godzin z podstawy programowej w oddziale przedszkolnym i klasie I szkoły podstawowej/podział na edukacje, przedmioty/ z uwzględnieniem ilości godzin obowiązujących w danym cyklu edukacyjnym?
- Mam pytanie odnośnie liczby dzieci przypadających na jednego opiekuna w czasie wycieczki. Proszę też do tego aktualną podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może zmienić terminy dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych w czasie trwania roku szkolnego? Powodem jest zmiana terminu ferii zimowych przez MEiN.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym z niepełnosprawnością sprzężoną (niepełnosprawność ruchowa) będący uczniem niepublicznej szkoły przysposabiającej do pracy może nie uzyskać klasyfikacji (obecność ucznia na zajęciach 90%) w III klasie w/w szkoły. Możliwość wydłużenia nauki o jeden rok na danym etapie została już zrealizowana też w klasie III?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje powinien mieć logopeda pracujący w zespole wczesnego wspomagania rozwoju dziecka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe