Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Sposób i okres archiwizowania dokumentów związanych z nadzorem pedagogicznym powinny być uregulowane w instrukcji kancelaryjnej i jednolitym rzeczowym wykazie akt stosowanych...

PORADA PRAWNA

12 października 2018 Prawo oświatowe

Jak długo należy archiwizować: konspekty z zajęć obserwowanych? konspekty zajęć opiekuna stażów? plany pracy w poszczególnych oddziałach?

Sposób i okres archiwizowania dokumentów związanych z nadzorem pedagogicznym powinny być uregulowane w instrukcji kancelaryjnej i jednolitym rzeczowym wykazie akt stosowanych w szkole. Oznacza to, że szkoła powinna ustalić instrukcję kancelaryjną wraz z jednolitym rzeczowym wykazem akt na podstawie :1) ustawy z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach - w zakresie instrukcji kancelaryjnej oraz2) rozporządzeniem ministra kultury i dziedzictwa narodowego z 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej.W większości przypadków szkoła wytwarza materiały niearchiwalne – jak w pytaniu – stanowią one grupę dokumentacji kat. B, czyli o użytkowym przeznaczeniu, których okres przechowywania wynosi do 25 lat, licząc od 1 stycznia następnego roku od jej wytworzenia. Jeżeli w danej teczce aktowej znajduje się dokumentacja o różnym okresie przechowywania, to nadaje jej się najwyższą tam występującą kategorię.W klasyfikacji archiwalnej mają:księgi hospitacji symbol klasyfikacji 4: nauczanie i wychowanie, podkategoria 41: Organizacja i programy pracy dydaktyczno-wychowawcze, hasło klasyfikacyjne: 4171 - Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły, kat. - B25.Ponadto dyrektor powinien uzgodnić z właściwym dyrektorem archiwum państwowego zasady tej instrukcji.Dyrektor szkoły jako jednostki organizacyjnej gminy może być jendka zobligowany do stosowania instrukcji kancelaryjnej przeznaczonej dla organów gminy.

Podstawa prawna: 1. Ustawa z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 217, 357, 398, 650.), 2. Rrozporządzenie prezesa rady ministrów z 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. z 2011 r. nr 14, poz. 67), 3. Rozporządzenie ministra kultury i dziedzictwa narodowego z 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej (ze zm.).

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT