Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry Czy jest możliwe zatrudnienie nauczyciela jako nauczyciela wspomagającego, po ukończeniu studiów licencjackich o kierunku pedagogika specjalność Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. Nauczycielka jest w trakcie studiów II stopnia na kierunku pedagogika specjalność : Resocjalizacja z socjoterapią.(przewidywany termin ukończenia studiów 2025 r). Nauczycielka obecnie pracuje w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi, w oddziale "zerówkowym".
W kontekście zadanego pytania należy zauważyć, że z dniem 3 sierpnia 2019 r. weszły w życie przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 25.07.2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, które w § 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z 14.09.2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, zostały nazwane "nowym standardem kształcenia". W tym przypadku jest to istotne, gdyż w § 35 pkt 5 rozporządzenia zostało zawarte, że kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela dodatkowo zatrudnionego w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych posiada m.in. osoba, która ukończyła studia prowadzone zgodnie z przepisami obowiązującymi przed dniem 3 sierpnia 2019 r. w zakresie pedagogiki specjalnej i posiada przygotowanie pedagogicznej. Zatem od nauczycieli dodatkowo zatrudnionych w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych, w przeciwieństwie do nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne, o których mowa w § 33 ust. 1 rozporządzenia, nie wymaga się posiadania kwalifikacji w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności uczniów. W tym przypadku nauczycielka przed dniem 3 sierpnia 2019 r. ukończyła studia na kierunku pedagogika w specjalności edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. Zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Edukacji Narodowej pojęcie pedagogiki specjalnej jest pojęciem pojemnym i należy je łączyć z następującymi kierunkami studiów/specjalizacjami: rewalidacja, resocjalizacja, surdopedagogika, tyflopedagogika, oligofrenopedagogika, edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, pedagogika resocjalizacyjna, pedagogika zdolnych i uzdolnionych, logopedia, pedagogika korekcyjna, a także terapia i diagnoza pedagogiczna, jeżeli w trakcie studiów prowadzone były zajęcia z pedagogiki specjalnej. Mając zatem powyższe na uwadze należy uznać, że nauczycielka obecnie nie posiada jeszcze kwalifikacji do zajmowania stanowiska nauczyciela dodatkowo zatrudnionego w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie dotyczące łączenia pracy jednego nauczyciela w dwóch szkołach. W mojej szkole nauczyciel ma 19 godzin, w drugiej (na terenie gminy) - 3 godziny. Organ prowadzący zlecił mi wpisanie do arkusza tych trzech godzin pracy, tak by nie zawierać kolejnej umowy z nauczycielem w drugiej szkole. Czy jest to zgodne z prawem?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy od 01.09.2020 r. dla dziecka niedowidzącego mogę zatrudnić w szkole ogólnodostępnej asystenta nauczyciela czy pomoc nauczyciela? Stanowiska różnią się wynagrodzeniem, nie wiem czy będzie funkcjonowało dalej stanowisko asystenta nauczyciela.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W szkole jest regulamin przydzielania pracownikom i nauczycielom środków ochrony indywidualnej, odzieży i obuwia. Regulamin ten przewiduje wypłatę ekwiwalentów za zakup ww. odzieży. W regulaminie tym nie ma zawartej informacji w jaki sposób traktować nauczycieli zatrudnionych np. 4/18 na wf? Czy pracodawca powinien wypłacić temu nauczycielowi ekwiwalent w wysokości proporcjonalnej do wymiaru etatu, czyli jeśli n-l na 18/18 wf ma 400 zł. to ten n-l zatrudniony na 4/18 powinien otrzymać 88,89 zł.? Czy powinien otrzymać kwotę w pełnej wysokości? Ponieważ wf ma w 4 dniach w tygodniu i zużycie jego jest podobne, czy w regulaminie dopuszczalny jest zapis pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy okresy ekwiwalent wypłaca się proporcjonalnie do wymiaru etatu?
- W roku 2013 pracownikowi błędnie wyliczono dni ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy. Były pracownik nie rości żadnych pretensji czy należy skorygować błąd skoro wykryto go dopiero teraz?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy pracując w szkole niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej na podstawie Kodeksu Pracy,na stanowisku-nauczyciel można uzyskać świadczenie kompensacyjne.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe