Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dyrektor Szkoły Podstawowej zawarł z pracownikiem umowę o pracę w okresach: 01.03.1994-31.07.1994 r.oraz 17.11.1994 r.-30.06.1995 r.Umowy te zostały zawarte na czas określony w pełnym wymiarze czasu pracy. W teczce akt osobowych znajdują się angaże, brakuje jednak świadectw pracy. Pracownik ten zgłosił się po te świadectwa, czy Dyrektor na podstawie danych zawartych w teczce może wystawić świadectwo pracy? Czy wtedy to powinien być duplikat? Jaka informacja powinna zostać zawarta w świadectwie, że zostało ono wystawione na podstawie teczki akt osobowych? Brak danych na temat ewentualnych zwolnień lekarskich.
„Duplikat” jest odpisem dokumentu. Odpis świadectwa pracy mogłaby zostać wydany (na zasadach określonych w instrukcji kancelaryjnej) tylko na podstawie kopii takiego dokumentu znajdującej się w aktach osobowych pracownika - § 6 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 1289 ze zm.). Z kolei brak tej kopii wskazuje, że pracownikowi w ogóle nie wydano świadectw pracy. W tej sytuacji należy je wystawić w oryginałach, zgodnie z art. 97 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm., na podstawie analizy dokumentacji zgromadzonej w aktach osobowych oraz ewentualnie przechowywanej dokumentacji ubezpieczeniowej. W braku tej ostatniej dokumentacji szkoła jako płatnik składek ZUS byłego pracownika powinna najpierw zwrócić się do ZUS o informacje o okresach ewentualnych zwolnień lekarskich i innych okresach wpisywanych w świadectwie pracy zgodnie z § 2 ww. rozporządzenia (należy ustalić np. czy pracownik korzystał z urlopu bezpłatnego, wychowawczego).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel przepracował w danej szkole 40 lat chce odejść na emeryturę. Jaka należy mi się odprawa pieniężna?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Od niedawna pracuję w szkole jako kadrowa. W aktach pracowników część świadectw pracy i innych dokumentów jest nie potwierdzona (zgodność ksera z oryginałem) przez poprzednią Panią kadrową. Jako powinnam postąpić w takiej sytuacji? Czy sama potwierdzić?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Do naszej szkoły 1 września 2014 r. dołączyli uczniowie i niektórzy nauczyciele ze zlikwidowanej szkoły.
Moje pytanie dotyczmy emerytów. Czy jest obowiązek przejmowania emerytów, którzy byli pracownikami niepedagogicznymi?
Pozdrawiam Ewa Radanowicz
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy wicedyrektor zespołu szkolno-przedszkolnego musi mieć ukończony kurs kwalifikacyjny lub studia podyplomowe w zakresie zarządzania oświatą?
- Kto ustala zniżkę pensum dla wicedyrektora i wysokość dodatku funkcyjnego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe