Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do szkoły uczęszcza uczeń, który ma przeciętny poziom rozwoju umysłowego oraz orzeczenie do kształcenia specjalnego z uwagi na stan zdrowia - zespół Aspergera. Uczeń otrzymał nauczanie indywidualne. Czy takiego ucznia muszą uczyć nauczyciele po oligofrenopedagogice.
Nauczanie indywidualne organizuje się na podstawie przepisów ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży.
Zgodnie z jego zapisami, zajęcia indywidualnego nauczania są prowadzone z uczniem przez jednego nauczyciela lub kilku nauczycieli szkoły, którym dyrektor szkoły powierzy prowadzenie tych zajęć, z tym że prowadzenie zajęć indywidualnego nauczania z uczniami klas I-III szkoły podstawowej powierza się jednemu nauczycielowi lub dwóm nauczycielom. W indywidualnym nauczaniu realizuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania danego typu i rodzaju szkoły, dostosowane do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.
Nauczanie indywidualne organizuje się w sposób zapewniający wykonanie zaleceń określonych w orzeczeniu. Uczeń posiada dwa orzeczenia - o potrzebie kształcenia specjalnego i o potrzebie indywidualnego nauczania. To w tych orzeczeniach, konkretnie w zaleceniach, powinien być opisany sposób postępowania z uczniem: jakie zajęcia dodatkowe należy dla ucznia zorganizować, kto powinien je prowadzić itp. - w odniesieniu do kształcenia specjalnego oraz w jakich warunkach prowadzić nauczanie indywidualne - w odniesieniu do tegoż nauczania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel przebywa na długotrwałym zwolnieniu lekarskim obecnie powyżej 30 dni. Czy mam prawo zabrać dodatek za wychowawstwo i dodatek za trudne warunki pracy? Czy przyznany dodatek motywacyjny w sierpniu należy wypłacać ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- 1 września 2015 r. uczeń został przyjęty do szkoły jako dziecko zamieszkujące w rejonie (adres zameldowania był inny). W czerwcu 2016 r. nie otrzymał promocji do klasy drugiej. Od 1.09.2016 r. został ponownie przypisany do klasy pierwszej integracyjnej. 6.09.2016 r. mama dostarczyła Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego do końca edukacji w gimnazjum z uwagi na Zespół Aspergera. Chłopiec nie zamieszkiwał już w rejonie lecz poza a nawet w innej gminie. Mama miała możliwość załatwienia dowozu syna ale tego nie zrobiła. Dowóz został załatwiony dopiero od września 2017 r. We wrześniu chłopiec był w szkole 4 dni. 03 października 2017 r. mama dostarczyła do szkoły Orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania w domu. Odległość ze szkoły do miejsca zamieszkania chłopca wynosi od 13,6 km do 23,3 km w zależności od obranej trasy. Mama nie zgodziła się na przeniesienie chłopca do rejonu. Wobec tego dyrektor szkoły podpisał umowy na realizację NI z nauczycielami miejscowymi z rejonu zamieszkania. Teraz nauczyciele ci oczekują jeszcze zwrotu za delegacje. Czy jest takie prawo? Gorąco proszę o podpowiedź w rozwiązaniu mojego problemu.
- Czy kursy kwalifikacyjne "Terapia pedagogiczna" - 270 godz.i "Kurs z zakresu oligofrenopedagogiki dla nauczycieli i wychowawców placówek dla dzieci upośledzonych umysłowo" - 270 godz., który daje kwalifikacje do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie,czy po zmianie przepisów upoważniają do pracy z uczniem z Autyzmem i z Zespołem Aspergera w szkole podstawowej?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z art. 65 ust. 1 Prawa oświatowego Dyrektor występuje z pismem o opinię do Organu prowadzącego, Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców.
Dyrektor Szkoły planuje powierzyć ww. stanowisko nauczycielowi, który aktualnie zatrudniony jest w innej szkole (w tej chwili już trwa procedura przeniesienia n-la zgodnie z art. 18 kn), ale jednocześnie w naszej szkole dopełnia etat i jest zatrudniony na część etatu na podstawie umowy na czas określony do 31 sierpnia 2020 r.
Czy Dyrektor może już wystosować pismo z prośbą o opinię do Organu prowadzącego, Rady Rodziców i Rady Pedagogicznej, czy dopiero po dokonaniu przeniesienia nauczyciela, czyli 1 września 2020 r.? Czy należy dołączyć do pisma kopie dokumentów potwierdzające spełnianie przez kandydata wymagań kwalifikacyjnych łącznie z oświadczeniami określonymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z 11 sierpnia 2017 r. ze zm?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy w technikum "Przedmioty w kształceniu zawodowym praktycznym" określone w nowych ramówkach są równoznaczne z praktyczną nauką zawodu określoną w rozporządzeniu w sprawie praktycznej nauki zawodu z 2010 r. i w związku z tym jakie pensum obowiązuje dla nauczycieli tych przedmiotów 18 czy 22 godziny?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe