Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do klasy 1. rodzic zapisał dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Posiada orzeczenie, w którym poradnia pisze, że dziecko może uczęszczać do oddziału integracyjnego. Czy mogę utworzyć taki oddział, jeśli mam tylko jedno dziecko z orzeczeniem? Klasa liczy 18 uczniów.
Obecność dziecka niepełnosprawnego nie zobowiązuje do utworzenia oddziału integracyjnego. Ponadto jest to uzależnione od stanowiska rodziców wszystkich uczniów. Spełniony mógłby zostać wymóg liczebności uczniów oddziału, ponieważ zgodnie z § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2019 r., poz. 502), liczba uczniów w oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej wynosi nie więcej niż 20, w tym nie więcej niż 5 dzieci lub uczniów niepełnosprawnych. Doboru dzieci i uczniów do oddziału integracyjnego dokonuje dyrektor przedszkola lub szkoły za zgodą ich rodziców, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów, w tym niepełnosprawnych (§ 6 ust. 4 ww. rozporządzenia). Wynika z tego, że zarówno rodzice dzieci pełnosprawnych, jak i niepełnosprawnych musieliby zgodzić się na uczęszczanie dzieci do oddziału integracyjnego; w jej braku uczniowie powinni mieć zapewnioną możliwość uczęszczania do oddziału ogólnodostępnego. Funkcjonowanie i organizacja oddziału integracyjnego musiałyby zostać uwzględnione w statucie szkoły (art. 98 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2021 r., poz. 1082).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o podanie wykazu obowiązkowych szkoleń które musi posiadać dyrektor szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia z uczniem dyslektycznym może prowadzić psycholog po kursie szkoleniowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jako dyrektor szkoły ponadgimnazjalnej chciałabym wprowadzić w roku szkolnym 2016/2017 nowy zawód w technikum - technik lotniskowych służb operacyjnych. Jakie kroki muszę zrobić w tym kierunku? Od czego zacząć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń objęty edukacją domową nie przystępuje do klasyfikacji śródrocznej, zgodnie z przepisami prawa obowiązują go tylko roczne egzaminy klasyfikacyjne, dające podstawę promocji do następnej klasy lub ukończenia szkoły. Jak wykazywać go w sprawozdawczości po I półroczu-zaliczać do klasyfikowanych, uwzględniać w uchwale zatwierdzającej wyniki klasyfikacji szkoły?
- Nauczyciel przepracował w szkole 31 lat, jest bardzo chory i chciałby iść na urlop dla poratowania zdrowia. Jedni twierdzą, iż nabył on praw do emerytury i nie może, inni, że może wziąć taki urlop. Kto ma rację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe