Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do dyrektora SP w miesiącu -luty 2017 wpłynęło od rodziców orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na zdiagnozowany autyzm dziecięcy.Czy waga P7 będzie naliczona i czy wpłyną środki na kształcenie tego dziecka. Czy wykazanie ucznia w SIO (wg spisu na 30 marca) spowoduje wzrost środków finansowych dla szkoły?
Kwestię tę reguluje rozporzadzenie MEN z dnia 22 grudnia 2016 r.w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego
w roku 2017 - Załacznik: Algorytm podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego na rok 2017 (Dz.U z 30 grudnia 2016r. poz 2298). Trzeba jednak wiedzieć, że dotacja na ucznia niepełnosprawnego, posiadajacego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego przekazywana jest przez państwo samorządowi, który jest organem prowadzącym szkołę – a nie szkole. Samorząd musiał zaplanować (wg. danych ustalonych w ISO na 30 września roku poprzedzającego rok dotacji) swoje potrzeby w tej kwestii na rok budżetowy 2017. W sytuacji, gdy uczeń niepełnosprawny nie był ujęty w/w systemie – to samorząd zwraca się z wnioskiem do MEN o zwiększenie subwencji w ramach wzrostu zadań szkolnych i pozaszkolnych. Szczegóły dotyczące sposobu aplikowania o powyższe środki umieszczane są na stronie MEN w zakładce Finansowanie edukacji. Proszę zatem zwrócić się do organu prowadzacego szkołę o dokonanie korekty środków finansowych z tytułu objęcia kształceniem specjalnym „nowego” ucznia niepełnosprawnego. Proszę też pamiętać, że bez względu na to, czy samorząd zwiększy szkole te środki ma ona ustawowy obowiązek realizować zapisy podstawy programowej oraz zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi będącemu na zastępstwie za nauczyciela, który przebywa urlopie macierzyńskim, przysługuje świadczenie z funduszu socjalnego? Czy takie świadczenia przysługują nauczycielowi uzupełniającemu etat w naszej szkole (10 godzin w szkole gdzie jest zatrudniony i u nas w szkole 8 godzin)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy interpretować zapis § 4.5 ust 2 lit c rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639), mówiący o tym, że: „godziny stanowiące różnicę między sumą godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia zawodowego określoną w ramowym planie nauczania dla danego typu szkoły a minimalną liczbą godzin kształcenia zawodowego dla kwalifikacji wyodrębnionych w zawodzie określoną w podstawie programowej kształcenia w zawodzie szkolnictwa branżowego przeznacza się na: c) przygotowujących uczniów do uzyskania dodatkowych uprawnień zawodowych przydatnych do wykonywania nauczanego zawodu.” Czy np. dla zawodu technik żywienia i usług gastronomicznych chcąc wprowadzić uczniom zdobycie prawa jazdy kat B, uzasadniając to jako kwalifikacje przydatne w branży gastronomicznej do prowadzenia działalności cateringowej, brakujące godziny na realizację kursu powinien dołożyć organ prowadzący i czy te zajęcia muszą być prowadzone w tygodniowym przydziale godzin dla ucznia? Przy omawianej klasie 20 osobowej na realizację kursu wszystkim uczniom należy przeznaczyć 30 godzin teorii dla całej grupy i 30 godzin zajęć praktycznych dla każdego ucznia, co daje razem 630 godzin. Podczas gdy różnica pomiędzy godzinami z podstawy programowej i ramowym planem nauczania wynosi 270.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli nauczyciel nie zgadza się z wysokością dodatku motywacyjnego przyznanego prze dyrektora jak powinien postąpić?
- Czy w przedszkolu można korzystać z zakupionych przez rodziców podręczników, kart pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zajmujący mieszkanie służbowe z KN może posiadać odrębne prawo własności do innego mieszkania np. mieszkania córki w 1/4?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe