Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do 31 sierpnia 2017 roku byłem dyrektorem Publicznego Gimnazjum nr 13 z Oddziałami Dwujęzycznymi. Z mocy ustawy od 1 września 2017roku zostałem dyrektorem Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego. Uchwałą rady pedagogicznej w październiku 2017r. zostałem zobowiązany do podjęcia działań zmierzających do zmiany nazwy szkoły od 1 września 2018r. na Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi. Pozytywną opinię wyraziła Rada Rodziców i Samorząd uczniowski. Jest to zgodne z koncepcją rozwoju szkoły i poszerzeniem oferty programowo – edukacyjnej oraz konkurencyjności i zwiększeniem możliwości naboru zwiększeniem możliwości naboru w procedurze rekrutacyjnej szczególnie w roku szkolnym 2018/2019. 1. Czy jest podstawa prawna aby rada pedagogiczna dokonała zmiany nazwy od 1 września 2018r.? 2. Czy jest warunkiem koniecznym aby Rada Miasta dokonała zmiany nazwy od 1 września 2018r.? 3. Czy zmiana nazwy wiąże się z likwidacją Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego. 4. Czy taka zmiana spowoduje wygaśnięcia mojej kadencji dyrektora szkoły z dniem 31 sierpnia 2018r. 5. Czy w tej sytuacji organ prowadzący ma obowiązek przeprowadzenia konkursu na dyrektora Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi.
Zmiana nazwy szkoły wymaga zmiany statutu szkoły, której nie dokonuje ani dyrektor szkoły, ani organ prowadzący, tylko projekt statutu opracowuje rada pedagogiczna, a uchwala rada szkoły lub rada pedagogiczna - art. 98 ust. 1 pkt 1, art. 72 ust. 1, art. 80 ust. 2 pkt 1, art. 82 ust. 2 PO. Przepisy nie przewidują zmiany statutu ze wsteczną datą obowiązującą przed dniem uchwalenia zmiany statutu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy szkoła podstawowa, która jest z dniem 1 września zostanie przekształcona w szkołę filialną innej szkoły, musi mieć swój statut, czy też statut placówki, pod którą będzie podlegać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o odpowiedż i podstawy prawne. Czy nauczyciel pracujący w przedszkolu na stanowisku naucz. wych. przedszkolnego oraz posiadający ukończony kurs kwalifikacyjny z zakresu metodyki naucz. jęz. angielskiego w okresie wczesnoszkolnym dla naucz.nauczania początkowego zorganizowanym przez MSCDN i uzyskała kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w przedszkolach i klasach I-III szkół podstawowych może uczyć w przedszkolu języka angielskiego, cz wymagane jest zdanie egzaminu B2 w tym zakresie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic powracający po trzech latach z Niemiec do Polski chce od nowego roku szkolnego zapisać swoje dzieci do kl. VI szkoły podstawowej i do klasy I gimnazjum. Z rozmów z matką wynika, że dziecko z klasy VI nie otrzyma promocji do klasy programowo wyższej. Do której klasy należy przyjąć dziecko jeżeli nie otrzyma promocji? Jakie dokumenty jest zobowiązany przedłożyć rodzic w szkole? Czy dokumenty w tym świadectwo muszą być przetłumaczone?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieją przepisy regulujące zasady łączenia klas w publicznej szkole podstawowej? W obecnym roku szkolnym połączyłam kl. IV i V ( w kl. VI mam uczniów z niepełnosprawnościami, co utrudnia łączenie).
Na stronie Ministerstwa widnieje informacja, że zabrania się łączenia klas ze starą i nową podstawą programową. Czy "dobre rady" Ministerstwa są obligatoryjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauka pływania w klasie II wynika z realizacji podstawy programowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe