Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do 31 sierpnia 2017 roku byłem dyrektorem Publicznego Gimnazjum nr 13 z Oddziałami Dwujęzycznymi. Z mocy ustawy od 1 września 2017roku zostałem dyrektorem Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego. Uchwałą rady pedagogicznej w październiku 2017r. zostałem zobowiązany do podjęcia działań zmierzających do zmiany nazwy szkoły od 1 września 2018r. na Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi. Pozytywną opinię wyraziła Rada Rodziców i Samorząd uczniowski. Jest to zgodne z koncepcją rozwoju szkoły i poszerzeniem oferty programowo – edukacyjnej oraz konkurencyjności i zwiększeniem możliwości naboru zwiększeniem możliwości naboru w procedurze rekrutacyjnej szczególnie w roku szkolnym 2018/2019. 1. Czy jest podstawa prawna aby rada pedagogiczna dokonała zmiany nazwy od 1 września 2018r.? 2. Czy jest warunkiem koniecznym aby Rada Miasta dokonała zmiany nazwy od 1 września 2018r.? 3. Czy zmiana nazwy wiąże się z likwidacją Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego. 4. Czy taka zmiana spowoduje wygaśnięcia mojej kadencji dyrektora szkoły z dniem 31 sierpnia 2018r. 5. Czy w tej sytuacji organ prowadzący ma obowiązek przeprowadzenia konkursu na dyrektora Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi.
Zmiana nazwy szkoły wymaga zmiany statutu szkoły, której nie dokonuje ani dyrektor szkoły, ani organ prowadzący, tylko projekt statutu opracowuje rada pedagogiczna, a uchwala rada szkoły lub rada pedagogiczna - art. 98 ust. 1 pkt 1, art. 72 ust. 1, art. 80 ust. 2 pkt 1, art. 82 ust. 2 PO. Przepisy nie przewidują zmiany statutu ze wsteczną datą obowiązującą przed dniem uchwalenia zmiany statutu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy możemy liczyć na opracowanie wpisu do statutu dotyczącego obowiązków bibliotekarza
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy każde zajęcia odbywające się poza szkołą mają status wycieczki? Organizujemy zajęcia w terenie, zajęcia rozwijające zainteresowania-uczniowie odbywają zajęcia surviwalowe. Mamy wątpliwości co do tego jak traktować takie wyjścia , jak je dokumentować i czy konieczny jest w takiej sytuacji wśród opiekunów pracownik pedagogiczny, czy niekoniecznie. Same zajęcia prowadzić zapewne będzie instruktor, który nie ma uprawnień pedagogicznych.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze godzin przysługuje urlop dla poratowania zdrowia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę prawną dotycząca dwóch kwestii:
1. Czy nauczyciel, który posiada wyższe wykształcenie magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym w dziedzinie nie związanej z informatyką, a posiada studia podyplomowe dające dodatkowe kwalifikacje z informatyki może uczyć przedmiotów zawodowych informatycznych w technikum informatycznym.
2. Czy nauczyciel posiadający wykształcenie wyższe zawodowe( inżynier automatyki i robotyki) z przygotowaniem pedagogicznym i studia podyplomowe z informatyki może również wykładać przedmioty zawodowe informatyczne w technikum informatycznym. Nadmieniam, że w 2006r. wizytator wyraził zgodę, aby nauczyciel mógł uczyć przedmiotów informatycznych w Liceum Profilowanym, uznając kwalifikacje nauczyciela za zbliżone.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli nauczyciel nie zgadza się z wysokością dodatku motywacyjnego przyznanego prze dyrektora jak powinien postąpić?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe