Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy Zeszyty obserwacji dla wychowanków z głęboką niepełnosprawnością intelektualną powinny być prowadzone codziennie? Czy w momencie zaobserwowania zmian lub jakieś aktywności?
Rozporządzenie MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz.U. z dnia 7 maja 2013 r. poz 529) nie reguluje kwestii częstotliwości wpisów dokonywanych w Zeszycie Obserwacji. W § 12. ust 3 pkt 2-3 określa tylko, co powinno być w dokumencie notowane. Zatem decyzję w tej sprawie powinien podjąć dyrektor szkoły. W praktyce stosuje się najczęściej wpisy w cyklu tygodniowym. Nic nie stoi również na przeszkodzie, by wpisów dokonywać codziennie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informacje w jaki sposób można zamknąć przedszkole z końcem roku szkolnego jednocześnie dając możliwość innemu organowi prowadzącemu/dyrektorowi na zaczęcie działalności w tym samym budynku, z tym samym personelem i z rekrutowanymi dziećmi (bez przerywania ciągłości funkcjonowania placówki)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem oraz organem prowadzącym przedszkola niepublicznego. Jeden z wychowanków przedszkola otrzymał orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. Gmina, która udziela dotacji domaga się ksera orzeczenia. Czy wobec obowiązujących przepisów RODO mogę udostępnić taki dokument?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, który w I semestrze miał ocenę dopuszczającą, a w II opuścił się w nauce i jest zagrożony oceną niedostateczną, może ja otrzymać jako ocenę roczną? Czy przepisy dotyczące oceniania jakoś to regulują rygorystycznie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prosiłbym o wyjaśnienie jak ma wyglądać procedura przekształcenia publicznej sześcioklasowej szkoły w ośmioklasowa, ale prowadzoną przez Stowarzyszenie?
- Czy indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny powinien zawierać plany pracy specjalistów z uczniem np.: logopedy, nauczyciela integracji sensorycznej i innych czy tylko wychowawczy grupy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe