Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń, który w I semestrze miał ocenę dopuszczającą, a w II opuścił się w nauce i jest zagrożony oceną niedostateczną, może ja otrzymać jako ocenę roczną? Czy przepisy dotyczące oceniania jakoś to regulują rygorystycznie?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych z 30.04.2007 r. (ze zm.)
§ 3. 3. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje
1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych (…),
3) ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali i w formach przyjętych w danej szkole (…),
5) ustalanie rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali, o której mowa w § 13 ust. 2 i § 15 ust. 3,
6) ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania,
7) ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o postępach i trudnościach ucznia w nauce.
4. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia.
Zatem szczegóły oceniania powinny regulować zapisy statutu w Państwa szkole. Należy jednak pamiętać, że na podstawie § 3 ust. 3 p. 6 szkoła powinna umożliwić uczniowi uzyskanie wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych. Oznacza to, że przed wystawieniem oceny końcowej (w tym przypadku niedostatecznej) szkoła powinna zastosować cytowane przepisy oraz zapisy statutowe, jednak w każdym przypadku przestrzegać ustalonych warunków i trybu uzyskiwania przez uczniów wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam,
bardzo proszę o zamieszczenie wzoru zarządzenia dyrektora małej szkoły wprowadzającego kontrolę zarządczą w szkole.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka pracuje w naszym przedszkolu na 0,17 etatu. Pracuje też w innym przedszkolu na cały etat. Została ona wydelegowana przez przedszkole, gdzie pracuje na cały etat na szkolenie. Tego dnia kiedy odbywa się szkolenie nauczycielka po południu pracuje również u nas. Czy w tej sytuacji należy zwolnić nauczycielkę na szkolenie mimo, że to nie my ją delegujemy, czy nauczycielka powinna u nas skorzystać z urlopu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór wniosku dyrektora szkoły o zmianę nazwy szkoły do organu prowadzącego.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o pomoc w kwestii wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe w dniu wolnym od zajęć dydaktycznych, np. 14 października, czyli DEN:
1. Regulamin wynagradzania nauczycieli reguluje jedynie kwestię szczegółowych warunków obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe.
2. Zgodnie z art. 39 ust. 4 należność za godz. ponadwymiarowe to składnik wynagrodzenia, którego wysokość może być ustalona jedynie na podstawie już wykonanych prac, czyli wypracowanych godzin.
3. Z zasady wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną, zaś za czas niewykonywania pracy pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia tylko wówczas, gdy poszczególne przepisy prawa pracy tak stanowią (art. 80 Kodeksu pracy w zw. z art. 91c ust. 1 Karty Nauczyciela. Nauczycielowi przysługuje zatem wynagrodzenie za niezrealizowane godziny ponadwymiarowe, jeżeli był gotów do ich wykonywania, a doznał przeszkód z przyczyn dotyczących szkoły (art. 81 § 1 Kodeksu Pracy.
4. W mojej ocenie nauczyciele nie byli gotowi do realizowania zajęć dydaktycznych, gdyż te zajęcia nie mogły odbyć się z uwagi na organizację roku szkolnego, czyli nie przysługuje im wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe.
Czy podzielają Państwo moją opinię?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły ponadgimnazjalnej może w trybie decyzji administracyjnej po zasięgnięciu opinii samorządu i rady pedagogicznej skreślić z listy ucznia 17 letniego, który stwarza poważne problemy wychowawcze?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe