Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy ze względu na małą liczbę uczniów w klasie V i VI (nauczanie specjalne) można prowadzić zajęcia lekcyjne w łączonych klasach?
Na podstawie art. 96 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910 ze zm., w szkołach podstawowych działających w szczególnie trudnych warunkach demograficznych lub geograficznych, w zakresie danego etapu edukacyjnego dopuszcza się organizację nauczania w klasach łączonych. Możliwe jest więc utworzenie klasy łączonej dla uczniów V i VI klasy w ramach II etapu edukacyjnego, taką organizację nauki powinien również regulować statut szkoły (art. 98 ust. 1 pkt 6 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uchwałą Rady Gminy dnia 27.01.2020 r. podjęto zamiar likwidacji szkół.
W związku z realizacją swoich obowiązków tj. do dnia 28 lutego br. organ prowadzący musi powiadomić rodziców uczniów o zamiarze likwidacji szkoły.
Proszę o podanie podstawy prawnej, która zmusza dyrektora szkoły do podania danych rodziców łącznie z adresami rodziców uczniów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń kończący gimnazjum mający ocenę niedostateczną z religii otrzymuje świadectwo ukończenia szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy warsztaty dla nauczycieli przedszkola niepublicznego z zakresu zabaw ruchowych dla dzieci można sfinansować z dotacji? Czy jest to koszt bieżący? Czy jest określony limit szkoleń i kursów, który można sfinansować pracownikom?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń po operacji na serce jest objęty nauczaniem domowym od listopada do czerwca 2015-takiemu uczniowi nie ustala się oceny zachowania, ale jakiego wpisu dokonać na świadectwie szkolnym w rubryce zachowanie? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jeden z rodziców wbrew postanowieniu sądu i woli drugiego rodzica może przenieść dziecko do innej szkoły? Czy dyrektor gimnazjum ma obowiązek wysłać dokumentację nauczania ucznia do tej szkoły?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe