Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Na podstawie art. 89 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. organ prowadzący jest obowiązany, co najmniej na 6...

PORADA PRAWNA

28 stycznia 2020 Prawo oświatowe

Uchwałą Rady Gminy dnia 27.01.2020 r. podjęto zamiar likwidacji szkół. W związku z realizacją swoich obowiązków tj. do dnia 28 lutego br. organ prowadzący musi powiadomić rodziców uczniów o zamiarze likwidacji szkoły. Proszę o podanie podstawy prawnej, która zmusza dyrektora szkoły do podania danych rodziców łącznie z adresami rodziców uczniów.

Na podstawie art. 89 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. organ prowadzący jest obowiązany, co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji, zawiadomić o zamiarze likwidacji szkoły: rodziców uczniów, a w przypadku uczniów pełnoletnich - tych uczniów. Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE. L. Nr 119, s. 1) organ prowadzący przetwarza dane osobowe rodziców uczniów (np. personalia, adresy zamieszkania), gdy jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na tym organie jako administratorze (np. w celu wywiązania się z powyższego obowiązku informacyjnego). Organ prowadzący jest więc uprawniony do uzyskania i przetwarzania danych osobowych rodziców niezbędnych do wykonania zadania wymienionego w art. 89 ust. 1 PO. Na podstawie wskazanej regulacji w orzecznictwie podkreśla się, że dyrektor szkoły ma obowiązek przekazania organowi prowadzącemu aktualnych i prawidłowych danych rodziców (personalia i aktualne adresy). Tak podkreślono w wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 9 kwietnia 2014 r. (I OSK 76/14), wydanym na gruncie analogicznej regulacji, która obowiązywała przed reformą oświaty. Ponadto prawo organu prowadzącego do dostępu np. do treści księgi uczniów i innej dokumentacji przebiegu nauczania, zawierającej dane adresowe, należy wywodzić z uprawnień nadzorczych tego organu, określonych w art. 55 ust. 3 pkt 2 w zw. z art. 57 ust. 1 i 3 PO. 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT