Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wicedyrektorzy w szkołach (placówka feryjna) powinni podpisywać listę obecności? Czy jest jakaś podstawa prawna, która o tym mówi? Spotkałam się ze stanowiskiem, że niektóre organy prowadzące szkołę wprowadzają taki obowiązek. Czy jakiś przepis określa jak powinna wyglądać lista obecności dla pracowników niepedagogicznych? Czy powinna być imienna (jedna lista dla każdego pracownika) i przechowywana z kartami ewidencji czasu pracy. Czy może być to lista zbiorcza?
W samorządowych szkołach w przypadku wicedyrektorów będących nauczycielami nie prowadzi się dla nich listy obecności, ponieważ wszyscy nauczyciele w takich placówkach dokumentują obecność w pracy jedynie w zakresie zajęć prowadzonych z uczniami w dziennikach lekcyjnych lub w dziennikach innych zajęć – art. 42 ust. 7a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215. W przypadku pracowników niepedagogicznych (w tym wicedyrektorów niebędących nauczycielami) obowiązujące przepisy nie określają sposobu prowadzenia list obecności. Zgodnie z art. 29 § 3 i art. 1041 § 1 pkt 9 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm. sposób potwierdzania przybycia obecności w pracy (m.in. na liście obecności) określa regulamin pracy albo pracodawca, u którego nie obowiązuje regulamin pracy, czyli w praktyce dyrektor szkoły. W związku z tym od wewnętrznych regulacji danej szkoły zależy prowadzenie listy obecności zbiorczej lub indywidualnej, o ile w ogóle taki dokument jest w niej tworzony.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel dyplomowany z dniem 31.08.2012 r. odchodzi na emeryturę. W roku szkolnym 2011/2012 miał ograniczenie etatu do 0,5 ze względu na zmniejszoną liczbę oddziałów w szkole (szkoła w trakcie likwidacji). Proszę odpowiedzieć, czy odprawę emerytalną należy wypłacić od całego etatu (tak była zawarta umowa), czy od 0,5 etatu (taki etat miał w roku szkolnym 2011/2012), gdyż w KN art. 87.1 jest zapis, że przyznaje się odprawę emerytalną w wysokości 2-miesięcznego ostatnio pobieranego wynagrodzenia w szkole będącej podstawowym miejscem pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- O dnia 1.09.2011 r. zaszła konieczność zmiany wymiaru etatu pedagoga szkolnego. Pani Pedagog od dnia 15.11.2010 r.przebywała na zwolnieniu lekarskim,następnie urlopie macierzyńskim i wypoczynkowym (nie było możliwości wręczenia wypowiedzenia zmieniającego warunki pracy) powróciła do pracy dnia 5.01.2012 r.,Kiedy należy wręczyć wypowiedzenie warunków pracy w części dotyczącej wymiaru etatu z 3/4 na 1/2 ? Czy można już teraz i po trzymiesięcznym okresie wypowiedzenia będzie obowiązywał nowy wymiar ? Czy dopiero w maju i zmiana wymiaru etatu od nowego roku szkolnego? Szkoła jest placówką feryjną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Cz nauczyciel, który w 1993r ukończył trzyletnie studium katechetyczne prowadzone przez Wydział Katechetyczny Kurii Diecezjalnej w Płocku ma kwalifikacje do nauczania religii w szkole podstawowej. Brak kwalifikacji zarzuca wizytator
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń kl. IV z orzeczonym autyzmem otrzymał nauczyciela wspomagającego. Jakie kwalifikacje powinien posiadać nauczyciel, którego dyrektor zatrudni od 1 września 2017r. ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jakie jest pensum nauczyciel prowadzącego indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe