Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w szkole (podstawowa i gimnazjum) powinien być opracowany dokument Wewnątrzszkolne Zasady oceniania (wczesniej WSO), czy wystarczą zapisy w statucie dotyczące oceniania, klasyfikowania i promowania?
Rozporządzenie o ocenianiu oraz ustawa w części dotyczącej oceniania odsyła do statutu, co oznacza, że w szkole nie muszą być tworzone dodatkowe dokumenty. W praktyce szkolnej jednak nauczyciele różnych przedmiotów uszczegółowiają zasady oceniania biorąc pod uwagę tzw. specyfikę przedmiotu. Inaczej bowiem ocenia się udział w zajęciach, umiejętności, wiedzę np. z chemii a inaczej z wf czy plastyki. W związku z tym, nauczyciele realizując swoje podstawowe zadania związane z kontrolą i ocenianiem z danego przedmiotu redagują zasady odnoszące się do jego przedmiotu w powiązaniu z wymaganiami ujętymi w podstawach programowych.Obowiązkowe zatem są zapisy w statucie, ponieważ szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły. natomiast ich nieobowiązkowym „rozszerzeniem” są zasady opracowane przez nauczycieli.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44b; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, w szczególności § 8.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie warunki musi spełnić szkoła prowadzona przez stowarzyszenie organizując dowóz uczniów oraz dzieci przedszkolne busem, a jakie na autobus?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Ile tygodni należy rozliczać w roku 2009/2010 w ramach realizacji godzin z art 42.
- Proszę o regulamin pracy w przedszkolu z aktualnymi podstawami prawnymi, zasady przydziału odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej, tabelę norm.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czym może lub powinna różnić się procedura postępowania powypadkowego od rozporządzenia MENiS z 2002 o bhp?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W przypadku wezwania pogotowia ratunkowego do ucznia (który źle się poczuł) - czy szkoła ma obowiązek sprawowania opieki nad nim podczas transportu karetką do szpitala?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe